persbeeld Goodoo (5) (002).png

Goodoo maakt doorbraak en groeit fors

AMSTERDAM - Goodoo, het Nederlandse ijsmerk dat bekendstaat om zijn plantaardige ijsjes, kondigt met trots aan dat het inmiddels verkrijgbaar is bij 750 Albert Heijn-winkels in Nederland.

Redactie |

In week 17 van 2024 werd Goodoo, toen net omgedoopt van IJsbaart, voor het eerst opgenomen in 580 Albert Heijn-winkels. Die stap betekende de doorbraak naar het grote publiek.

Samenwerking
Een jaar later is dit aantal gegroeid naar 750 winkels. Een mijlpaal voor het jonge merk dat impact wil maken met smaak. Goodoo maakt 100% plantaardig ijs dat niet alleen lekker is, maar ook goed doet. Het roomijs wordt gemaakt van cashewnoten uit een reststroom via Johnny Cashew. De fruitijsjes bevatten geen toegevoegde suikers en worden gezoet met puur fruit, zoals bananen van The Banana Factory.

Opsteker
"Deze uitbreiding laat zien dat je met smaak, kwaliteit en een duidelijke missie echt verschil kunt maken," zegt Roderick Verplanken, mede-eigenaar van Goodoo. "We zijn pas net begonnen, maar dit voelt als een bevestiging dat mensen klaar zijn voor een beter alternatief." De uitbreiding naar 750 winkels is niet alleen een teken van succes, maar ook een opsteker voor het team dat achter de schermen elke dag werkt aan een koelere wereld. Met ijs dat bewust én vrolijk is.

Goodoo blijft zich richten op groei in retail, horeca en zorg. Tegelijkertijd wordt ook volop ingezet op aanwezigheid op festivals en evenementen. Het merk nodigt iedereen uit om 'ja' te zeggen tegen smaak, 'ja' tegen plantaardig en 'ja' tegen impact.

Bron: Levensmiddelenkrant