ZAANDAM – Albert Heijn en Voedselbanken Nederland houden deze week een gezamenlijke inzamelingsactie onder de naam ‘Op een lege maag kun je niet leren’. De actie richt zich speciaal op schoolgaande kinderen. Deze mogen niet met een lege maag naar school.
In de winkels van de supermarktketen staan de producten die klanten kunnen doneren bij elkaar. Online klanten kunnen ook meedoen aan de actie door in de app een euro toe te voegen aan het winkelmandje. “Dit is een van de initiatieven van ons Voor Elkaar-programma waarmee wij samen met onze maatschappelijke partners, klanten en medewerkers anderen helpen”, vertelt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn.
Doneren
Albert Heijn doneert jaarlijks ongeveer 4,3 miljoen producten aan de voedselbanken en helpt de organisatie met kennis over logistiek en bestelsystemen. Volgens eigen zeggen is de supermarkt de grootste landelijk partner van Voedselbanken Nederland.
De voedselbanken geven per week aan 120.000 mensen voedsel. Daar zitten 33.000 kinderen tot 18 jaar bij. De 13.000 vrijwilligers hebben in 2021 ruim 44 miljoen producten uitgedeeld aan mensen die voor voedselhulp in aanmerking komen.
Bron: Levensmiddelenkrant