blikkie tikkie.jpg

Gezamenlijke campagne Vrumona en Tikkie

BUNNIK – Drankenfabrikant Vrumona werkt samen met betaalverzoekplatform Tikkie in een nieuwe campagne. Beide bedrijven hopen zo consumenten beter bekend te maken met het drankenportfolio van Vrumona en de mogelijkheden van Tikkie. De actie heeft de naam ‘Tikkie voor een Blikkie’.

Redactie |

Als een shopper in een van de deelnemende supermarkten een blikje frisdrank koopt kan de kassabon worden gescand en geüpload in de Tikkie app. De klant krijgt dan vervolgens het aankoopbedrag van de frisdrank retour. “Ons portfolio is sterk en zeer divers en daarmee weten we een brede groep shoppers te bereiken. Wel zien we dat een deel van deze shoppers vaak één specifiek merk binnen ons portfolio koopt, wat mogelijkheden biedt om hen bekend te maken met onze andere merken zoals Rivella, Crystal Clear, Royal Club 0%, Rockstar Zero Sugar of Pepsi Zero Sugar. Anderzijds om de shopper het gemak van een kleinverpakking te laten ervaren. Met een kleiner packtype kun je op verschillende momenten van onze merken genieten”, vertelt Christel Plant, shopper activation manager bij Vrumona.

Collega Lex Burgerhout, category & shopper marketing manager voegt daaraan toe: “Met een duidelijke briefing om een campagne voor kleinverpakking blik te ontwikkelen benaderden we Tikkie. We zien dit formaat ‘blikkies’ namelijk echt als de packtypes van de toekomst. Een ander mooi element uit deze campagne is dat het volledig omni-channel is. Dit betekent dat we met de campagne ook buiten de Tikkie app shoppers weten te bereiken. Naast communicatie in de Tikkie app, is de campagne te zien op billboards en via user generated content waarin de actie wordt uitgelegd en de shopper écht wordt aangespoord om naar de winkel te gaan. De eerste resultaten laten een bovengemiddeld aantal conversies zien en we kijken erg uit naar het vervolg van de campagne.”

Bron: Levensmiddelenkrant