Fyllar_Albert Heijn_2r.jpg Foto: Fyllar

Fyllar hervulstations nu ook bij Albert Heijn

EINDHOVEN – Bij drie Albert Heijn XL-filialen zijn Fyllar hervulstations voor wasmiddelen uitgerold. Eerder werden bij Lidl in Nederland en enkele buitenlandse supermarkten al succesvolle introducties van de hervulstations uitgevoerd. Het hervulsysteem moet een antwoord bieden op de uitdagingen rondom plastic afval.

Redactie |

Volgens Fyllar zijn de klantreacties op de plaatsing van de hervulstations tot nu toe positief. Klantonderzoek laat zien dat de acceptatie groeiende is en niet allen vanwege de milieuvriendelijkheid maar ook vanwege de kostenbesparing. Karim Triki, supermarktmanager van de Albert Heijn XL aan het Amsterdamse Gelderlandplein, zegt: "We zien een groeiende acceptatie van de hervulstations, niet alleen vanwege de milieuvriendelijkheid, maar ook door de kostenbesparing die het biedt. Het is veelbelovend om te zien hoe onze klanten hierop reageren. Het hervulstation biedt circa 25% korting op wasmiddelen in vergelijking met de traditionele plastic flessen met precies hetzelfde product.”

De hervulstations van Fyller hebben een modulair ontwerp en zijn uitgerust met een groot, intuïtief scherm waardoor ze in elke winkelopstelling makkelijk zijn in te passen. Het systeem maakt gebruik van slimme RFID-techniek, een chip die in de dop van de hervulbare verpakking zit. De chip communiceert met de machine en houdt bij hoe vaak de verpakking is bijgevuld en dat de juiste hoeveelheid product wordt afgegeven. Klanten beleven een  schone, gemakkelijke en nauwkeurige hervulervaring. Retailers krijgen waardevolle data uit het systeem over het gebruiksgedrag van consumenten en helpt bij een efficiënter voorraadbeheer en betere klantenbinding.

Bron: Levensmiddelenkrant