celavita.jpg

Communicatieboodschap op verpakking CêlaVita

WEZEP – Nederlandse producent van koelverse aardappelspecialiteiten CêlaVita heeft nieuwe verpakkingen . Hiermee wil de fabrikant de consument inspireren met de aardappelproducten uit het koelschap.

Redactie |

Kristel van der Voorn, manager marketing en R&D zegt:  “Wij zijn dol op de aardappel en vinden dat de aardappel meer aandacht verdient. In onze nieuwe communicatie zetten we dan ook de aardappel centraal.” Uit een recent, eigen onderzoek van CêlaVita blijkt dat de consument weliswaar erg vertrouwd is met wat je allemaal kan doen met aardappel als ingrediënt voor een gerecht. “Maar deze bekendheid is tegelijkertijd ook een valkuil”, aldus Van der Voorn. “Enerzijds raakt men uitgekeken op de bekende gerechten met aardappel, namelijk typische Hollandse pot zoals AVG of stamppot. Anderzijds mist men inspiratie voor nieuwe, onbekende recepten met aardappel”.

Groeidrijvers
Joost de Swart, category manager: “Aan de hand van dit onderzoek hebben we onze categorievisie en strategie aangescherpt en komen we tot een aantal groeidrijvers”, vertelt De Swart. ‘Vanuit de basis moeten we blijven inspelen op dat waar de categorie voor bedoeld is, gemak en gezonde producten. Daarnaast zien we dat genieten door downtrading van foodservice groeit en hebben de jongere generaties meer eet-momenten waar we op in moeten spelen met innovaties."

Nieuw verpakkingsdesign
Met het op de juiste manier inzetten van deze groeidrijvers voor communicatie op, en design van de nieuwe verpakking, wil CêlaVita meer mensen aanspreken met koelverse aardappelen. “We beginnen dit jaar met een nieuw verpakkingsdesign en communicatie boodschap. Later in het jaar komen we met nieuwe innovaties en campagnes passend in deze nieuwe strategie”, zegt Van der Voorn.

De veelzijdigheid van de aardappel
Ze vervolgt: “Het design van onze verpakking is aangepast. Met in de hoofdrol heerlijke receptbeelden met de diverse aardappelproducten en nieuwe aansprekende benamingen, zoals Rode Opbakkers, Pieperschijfjes en Kruimige Piepers. Op deze manier wordt de consument in het schap al geïnspireerd en bewust van de veelzijdigheid van de aardappel.” Het nieuwe ontwerp van de verpakkingslijn wordt op sociale media en op de winkelvloer onder de aandacht gebracht.

Bron: Levensmiddelenkrant