Een nieuw jaar, een nieuw begin, een nieuw onderdeel in Levensmiddelenkrant . De laatste weken van 2023 zijn we om tafel gegaan met een striptekenaar, om strips voor onze themanummers te maken. En wat ons betreft, is een strip pas echt compleet met een hoofdpersoon.
We hoefden niet lang na te denken wie dat moest zijn. Arie, de oprichter van uitgeverij Ondernemers Pers Nederland, is onze hoofdpersoon geworden. In april 2022 is hij helaas overleden en onze vakbladen waren zijn kindjes. Hoe mooi is het dan dat hij op deze manier terugkomt. En als ik de strip zie, dan zie ik Arie.
De striptekeningen zul je dit jaar in alle edities terug zien komen. Ze zijn gericht op de thema’s. In dit geval is dat bewuste voeding. Lekker passend zo aan het begin van het jaar, al zullen velen de goede voornemens alweer overboord hebben gegooid. Ik trouwens ook, want de snoeppot hier op de redactie is erg verleidelijk op de drukke januaridagen. Ach, februari weer een nieuwe kans toch?
Over een kans gesproken: alle producten die vorig jaar zijn geïntroduceerd maken kans op de titel Beste Introductie 2023. In deze editie presenteren we alle genomineerden aan je, en geloof mij: dat zijn er een hoop! Ondanks alle ellende in de wereld, inflatie, stijgende prijzen en noem maar op, hebben fabrikanten niet stilgezeten. Er staan maar liefst 96 genomineerden op de lijst. De komende weken zullen de producten worden voorgelegd aan de jury en dan is het wachten: wie kan in week 13 het succes achter de introductie vertellen?
Ik zie best veel potentiële winnaars, want veel noviteiten spelen in op trends als duurzaamheid en gezondheid. Maar er zitten ook veel lekkere producten bij en dat past goed bij het huidige voedingspatroon van Nederlanders: bewust genieten. Ik ben in ieder geval benieuwd welke producten door de jury worden gewaardeerd. Welke producten springen er voor jou uit?
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.