UXBRIDGE – Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) heeft in 2022 een omzet geboekt die hoger ligt dan voor corona. Volgens cfo Nik Jhangiani is een groot deel daarvan te danken aan Coca-Cola Zero Sugar dat ten opzichte van 2019 met 23,5% in volume is gestegen. Het weer open gaan van bars, restaurants en cafés na de corona-maatregelen en het mooie weer in Europa hebben volgens Jhangiani zeker meegeholpen. De cfo meldt dat in een gesproken mededeling op de LinkedIn pagina van CCEP.
De totale omzet steeg in 2022 naar 17,3 miljard euro, een stijging van 15,5% in vergelijking met 2021. De operationele winst was met 2,1 miljard euro 12,5% hoger dan het jaar ervoor. In het gehele marktgebied van CCEP deed naast Coca-Cola Zero Sugar de energiedrink Monster het goed met flinke toenames in volume. In de Europese landen deed het bedrijf ook goede zaken met Fuze Tea.
"2022 was een zeer succesvol jaar, ons eerste jaar als Coca-Cola Europacific Partners. Dit getuigt van het harde werk van onze collega's, die we bijzonder dankbaar zijn. Onze focus op goed ingeburgerde en winnende merken in ons brede verpakkingsaanbod, een goede uitvoering in de markt en een prijs- en promotiestrategie hebben ons goed gediend. We profiteerden van het aanhoudende herstel van het out-of-homekanaal en de terugkeer van reizen en toerisme met verdere groei in het thuiskanaal”, schrijft de ceo van CCEP Damian Gammel in het jaarrapport.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops