bibigo afbeelding.jpg Foto: CJ Foods

Fabrikanten

CJ Foods versterkt K-streetfoodmerk bibigo in Nederland

NIDDERAU – Het Koreaanse voedingsmiddelenbedrijf CJ Foods gaat haar streetfoodmerk bibigo in Nederland versterken. In het derde en vierde kwartaal van dit jaar brengt het bedrijf een aantal nieuwe Koreaanse streetfoodproducten op de markt die zijn afgestemd op de Europese smaakpapillen.

Redactie |

Dat K-food in ons land populair is, blijkt uit de import van Koreaanse ramen en kimchi. Nederland was in 2023 de op drie na grootste importeur van Koreaanse ramen en de op twee na grootste importeur van kimchi. Producten van bibigo zijn op dit moment verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo en Hoogvliet. De vegan Korean bbq gyoza’s en bibigo tofu & vegetable gyoza’s behoren tot de top drie best verkochte producten van het merk.

Populair
Koreaans eten gaat mee met de stijgende populariteit van K-pop en K-film. In Europa zijn Koreaanse gerechten vrijwel niet beschikbaar, uitgezonderd de algemene basisgerechten. Met het op de markt brengen van meer producten neemt bibigo stappen om hier iets aan te doen. Traditionele gerechten als Tteokbokki, zoete en pittige rijstcake, en Jumeokbap, rijstballen in Koreaanse stijl, zijn al een enorme vitale hit op de sociale media, zegt het bedrijf. Bibigo brengt naast haar paradepaardjes nu vegetarische mandu en gimbap op de Europese markt.

Olympische Spelen
Tijdens de Olympische Spelen in Frankrijk deze zomer sponsort CJ Foods het Korea House en werkt het samen met het Koreaanse Sport & Olympisch Comité. Op deze manier wil het bedrijf haar producten onder de aandacht van het Europese publiek brengen. "Het kantoor van bibigo in Frankrijk is het derde filiaal in Europa en betekent het begin van de marktexpansie in heel Europa. Met een productiefaciliteit in Duitsland die alle toeleveringsketens in Europa aanstuurt, verwachten we onze productiecapaciteit te vergroten om meer en meer verse producten naar lokale markten in Europa te brengen," aldus Hyokyo Suh, hoofd van CJ Europe Foods Business.

Bron: Levensmiddelenkrant