BRUSSEL - Carrefour België heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een stabiele koers weten te handhaven. Dat meldt de supermarktketen. In vergelijking met 2023 bleef de omzet met -0,2% op like-for-like (LFL) basis vrijwel gelijk. Daarnaast is er een groei van 9,7% zichtbaar ten opzichte van 2022.
De gestegen volumes in januari en februari bevestigen volgens de supermarktketen de commerciële dynamiek, met een stijging van de omzet met 4,3% LFL. Hoewel de verkoopcijfers in maart lager waren dan het voorgaande jaar, met een daling van 7,6%, was deze daling geen verrassing, gezien de uitzonderlijke groei die destijds werd gerealiseerd (+16,8% LFL). Naast het handhaven van een solide financiële prestatie is ook de klanttevredenheid significant gestegen ten opzichte van 2023. Deze verbetering werd zo opgemerkt dat Carrefour België begin dit jaar werd uitgeroepen tot de ‘Gekozen winkelketen van het jaar’, een erkenning van POY Operations.
Nieuwe campagne
In maart heeft Carrefour een nieuwe campagne gelanceerd om haar identiteit scherper te stellen en haar positionering als de retailer die elke klant kan bedienen en ontzorgen, te benadrukken. Dit wordt mogelijk gemaakt door het brede en diverse assortiment dat Carrefour biedt, dat bekendstaat als het meest uitgebreide van het land. Als onderdeel van deze campagne is het veggieaanbod uitgebreid en is het assortiment wereldkeuken vergroot. Bovendien zijn meer dan 1.000 prijzen verlaagd in januari, zijn de promoties versterkt en zijn de Carrefour-merken minstens 30% goedkoper gebleven dan de nationale merken. De vier verschillende winkelformats (Hyper, Supermarkt, Express en e-commerce) en ruime openingstijden zijn – naar eigen zeggen – een unieke troef van Carrefour in België. Daarnaast heeft het bedrijf vier nieuwe winkels geopend en heeft de e-commerce een double digit groei doorgemaakt.
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.