AMERSFOORT – C1000 herhaalt een bieractie van vorig jaar waarbij klanten drie kratten voor de prijs van twee krijgen. Vorig jaar liet de GGD zich nog negatief uit over deze promotie.
C1000 verwacht ‘honderdduizenden’ kratten te verkopen in één week tijd. Er is veel aandacht voor de promo in de winkels, zegt de keten. Zo worden er zelfs afhaalpunten ingericht bij zeecontainers vol met bier. C1000 zet naar eigen zeggen 450 volle vrachtwagens ectra in voor de actie. De merken die meedoen aan de actie zijn Grolsch, Hertog Jan, Bavaria, Jupiler, Warsteiner, Dommelsch, Palm, Brand, De Klok en Gulpener.
Discutabel
Niet iedereen is enthousiast over de actie van C1000. Zo laat Ben Tap, werkzaam bij Koninklijke Horeca Nederland en raadslid van de D66 in Heemskerk zich woensdagochtend negatief uit op Twitter over de stunt: “Stunten met bier kan echt niet meer”, zegt hij.
Vorig jaar stelde SGP al vragen naar aanleiding van dezelfde actie en gebruikte de GGD het om de discussie over alcohol in supermarkten aan te zwengelen.
Bron: Levensmiddelenkrant.nl