EINDHOVEN – Vandaag 1 januari lanceert Bonduelle de actie ‘Reset je recept’. Met deze campagne wil het groentemerk consumenten stimuleren om vaker te kiezen voor plantaardig. Het bedrijf doet dat door vertrouwde recepten te ‘resetten’ door vlees en vis te vervangen door groente en peulvruchten.
Bonduelle heeft de missie om consumenten makkelijker meer plantaardig te laten eten. Deze actie is onderdeel daarvan en speelt in op de behoefte van consumenten om minder vlees en meer groenten te eten. Door oplossingen te bieden hoopt het bedrijf bij te dragen aan deze behoefte. Op een nieuwe website kunnen consumenten terecht voor informatie en inspiratie, laat Bonduelle weten. Om het allemaal nog makkelijker te maken kunnen de boodschappenlijstjes van de recepten direct gekoppeld worden aan de digitale winkelmandjes van een aantal supermarkten.
De ambities van Bonduelle gaan nog verder. Het wil een van de eerste mondiale spelers worden die de B-Corp-certificering te halen. Hiervoor zet het bedrijf zich wereldwijd in voor minder voedselverspilling, 100 procent recyclebare verpakkingen en regeneratieve landbouw.
Bron: Levensmiddelenkrant