arno de jong nlloterij.jpg

Achtergrond

Arno de Jong in directie Nederlandse Loterij

RIJSWIJK – Arno de Jong is aangetreden als chief customer officer (cco) bij de Nederlandse Loterij. Hij neemt ook zitting in de Raad van Bestuur die verder bestaat uit ceo Arjen Blok en cfro Jet Roos-van Aerssen. De Jong is in zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor de klantstrategie, de spelmerken en het integrale commerciële beleid van Nederland loterij.

Redactie |

De Jong is al sinds 2016 werkzaam bij de loterij als chief marketing officer (cmo). In dat jaar fuseerde De Nederlandse Staatsloterij met De Lotto tot Nederlandse Loterij, waar De Jong werkzaam was als directeur marketing. Onder zijn leiding als cmo groeide de marktpositie van de Nederlandse Loterij hard en viel de marketing in de smaak bij zowel vakmensen als consumenten. Dat resulteerde in het winnen van niet alleen vele vakprijzen, maar ook een aantal Gouden Loeki’s.

Ontwikkeling
Alexander Pechtold, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Nederlandse Loterij: “Ons aanbod van aantrekkelijke en veilige kansspelen via verschillende kanalen is continu in ontwikkeling. Met Arno de Jong als cco in het dagelijks bestuur van Nederlandse Loterij zetten we onze speler nog nadrukkelijker centraal in de organisatie. Zodat we ook in de toekomst – zowel digitaal als in de winkel – leidend en onderscheidend blijven. Arno is met zijn ondernemende en creatieve geest de aangewezen persoon om Nederlandse Loterij te begeleiden in de gewenste doorontwikkeling.”  

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops