foto onderop.jpg Het biologische Nur Natur en het plantaardige MyVay, eigen merken van Aldi Süd, doen het goed bij klanten.

Buitenland

Aldi Süd zet duurzame campagne in

MUHLHEIM AN DER RUHR – Steeds meer consumenten kopen biologisch voedsel, artikelen voor huisdierwelzijn en plantaardige alternatieve producten. De Duitse supermarktformule Aldi Süd is per 30 september een nieuwe campagne gestart om zijn diverse aanbod aan duurzamere voeding te promoten.

Nanja Pol |

Uit het winkelgedrag blijkt dat duurzaamheid al langer de norm is bij Aldi Süd, aangezien op een derde van de kassabonnen wel biologische voeding en diervriendelijke producten uit de hogere veehouderijniveaus te vinden zijn. Dit aandeel neemt toe. Ook in het aandeel eigen biologische merk Nur Natur en het plantaardige eigen merk MyVay bemerkt de discounter een toename in de vraag. Met het brede, duurzame assortiment wil Aldi Süd haar klanten de mogelijkheid bieden om bewuster te winkelen en actief bij te dragen aan de bevordering van biologisch en dierenwelzijn.

"De normaalste zaak van de wereld"

Overkoepelende boodschap
De nieuwe marketingcampagne zet in op de verscheidenheid aan duurzamere voeding, met name op biologisch, regionaal, plantaardig en op dierenwelzijn. Deze verschillende campagnemotieven hebben een overkoepelende boodschap: ‘Samen maken we van duurzaamheid de normaalste zaak van de wereld’. De cross-mediale campagne bestaat onder andere uit online video- en audiodisplay, social media en reclame-uitingen op de website, in de flyer en op de verkooppunten. De campagne gaat vijf weken lopen.
Christian Göbel, adjunct-directeur Marketing & Communicatie bij Aldi Süd: “In onze nieuwe marketingcampagne richten we ons bewust op de thema’s biologisch, regionaliteit, plantaardige voeding en dierenwelzijn. Met meer dan 1.000 veganistische productvariëteiten en meer dan 1.000 biologische productvariëteiten in het standaard, promotionele en seizoensgebonden assortiment maken we bewuste en duurzamere voeding toegankelijk voor iedereen. We zijn blij dat we onze klanten zo’n divers en duurzamer assortiment kunnen bieden en dat ze steeds vaker naar deze producten grijpen.” Ook is op 1 oktober het nieuwe socialmediaformat ‘Fair gefragt by Aldi Süd’ gelanceerd met als thema duurzaamheid en bewuste voeding.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.