Action store 2.jpg Foto: Action

Formules

Action blijft hard groeien

ZWAAGDIJK – Discounter Action scoort in alle opzichten goed. De omzet steeg met net iets meer dan twintig procent naar 6,2 miljard euro in het eerste halfjaar van 2024. Door prijsverlagingen van veel producten is de volumegroei hoger dan de groei van de netto-omzet.

Redactie |

Niet alleen omzet en volume groeien, ook het aantal winkels groeit gestaag. In het eerste halfjaar zijn er al 119 winkels geopend, waardoor het totaal op 30 juni op 2685 winkels stond. Het ligt op koers om in heel 2024 driehonderddertig winkels geopend te hebben. In Italië opende het bedrijf zijn eerste distributiecentrum in het land, waardoor er een grotere regio in Italië kan worden bediend. Action is actief in twaalf landen en wekelijks komen er meer dan 17,3 miljoen klanten in de winkels. Daar worden ze geholpen door meer dan 72.000 medewerkers van 159 nationaliteiten.

Action versterkt zijn formule door te investeren in de eigen Actionmerken. Hajir Hajji, ceo: “Onze klanten waarderen de eigen merken enorm vanwege de geweldige prijs-kwaliteitverhouding. We investeren dan ook continu in de kwaliteit en duurzaamheid van deze producten. Zo zijn we gestart met onze prijswinnende zonnebrandproducten Zenova, en gaan we door met onze lijn van schoonmaakproducten Spargo, en ons duurzaam ingekochte beddengoed en badtextiel Hotel Royal. Klantbeoordelingen, producttesten en klantonderscheidingen illustreren de vooruitgang en impact van onze eigen merken.”

Bron: Levensmiddelenkrant