'Jumbo sponsor schaats- en wielerploeg Lotto'

AMSTERDAM – Jumbo Supermarkten wordt co-sponsor van de gecombineerde schaats- en wielerploeg van Lotto en BrandLoyalty. Dat meldt De Telegraaf woensdag.

Peter Smit |

Het nieuws wordt niet door Jumbo bevestigd, maar volgens de Telegraaf zal dit binnen enkele dagen wel gebeuren. Jumbo zal als sponsor samen optrekken met hoofdsponsor Lotto en BrandLoyalty. Deze laatste partij werkt al met de supermarktketen samen op het gebied van spaaracties.

Naamgever
BrandLoyalty stapte in juli in als sponsor van de Nederlandse Belkin-wielerploeg die de oude naamgever zag vertrekken. Het bedrijf was al verbonden aan de schaatsploeg van Jac Orie. Later sloot ook de Lotto zich hierbij aan. Naar verluidt draagt Lotto jaarlijks 5 miljoen euro bij aan de schaats- en wielerploeg, Jumbo steekt er zo’n 3,5 miljoen euro in en BrandLoyalty 2 miljoen euro.

Boegbeelden
De Telegraaf noemt het besluit van Jumbo opmerkelijk, omdat het familiebedrijf eerder zei niets te zien in een verbintenis met een sportploeg. Mogelijk heeft het succes van de Roy Donders-actie tijdens het WK Voetbal de directie op andere gedachten gebracht. Voor de wielerploeg rijden onder meer de Nederlandse renners Laurens ten Dam, Bram Tankink, Robert Gesink en Wilco Kelderman. Bij de schaatsploeg zijn Sven Kramer, Stefan Groothuis, Jan Smeekens, Annette Gerritsen en Diane Valkenburg de boegbeelden.

Bron: Levensmiddelenkrant

sven_kramer_tvm_resized_site.jpg