cocacolaoreo.png Illustratie: Coca-Cola/Oreo

Introducties

‘Besties’ introduceren exclusieve cola zero sugar

ROTTERDAM – Coca-Cola en koekjesmerk Oreo zijn ‘besties’ en om dat kracht bij te zetten, introduceren ze de Coca-Cola Oreo zero sugar Limited Edition. Daarnaast gaat de lancering gepaard met verschillende digitale en fysieke ervaringen. En dat alles om vriendschap te vieren.

Redactie |

De samenwerking tussen de twee iconische merken draait om vriendschap. Beste vrienden, ook wel ‘besties’ genoemd, nemen vaak eigenschappen van elkaar over waardoor ze elkaar versterken. Fans van beide merken kunnen vanaf 5 september samen met vrienden genieten van de ultieme smaakbeleving, aldus de beide bedrijven.

"Het combineren van de twee iconische merken is misschien onverwacht, maar voelt heel goed omdat we op veel manieren op elkaar lijken", zegt Oana Vlad, senior director, Global Strategy bij The Coca-Cola Company. "Het is een unieke samenwerking voor beide merken en we zijn verheugd dat onze nieuwe producten vrienden over de hele wereld samenbrengen voor geweldige ervaringen en momenten met elkaar.”

Prikkelen
"Bij OREO streven we naar nieuwe manieren om consumenten te prikkelen en met deze samenwerking hebben we de lat nog hoger gelegd", zegt Eugenia Zalis, global head of marketing and brand voor Oreo, Mondelez International. "De samenwerking tussen Oreo en Coca-Cola is een unieke manier om onze fans te verenigen en de kracht van verbondenheid en saamhorigheid te vieren. We kunnen niet wachten om de reactie op de campagne te zien en hopen dat fans enthousiast zijn om deze nieuwste draai aan twee klassiekers te ervaren."

In samenwerking met muziekstreamingdienst Spotify is er een platform ontwikkeld onder de naam ‘Bestie Mode Digital Experience’. Door het vormen van een team met vrienden, en vragen te beantwoorden over hun muzieksmaak en hoe die zich verhoudt met die van hun beste vriend, wordt er een speciale afspeellijst gegenereerd, waarin de muzieksmaken van alle vrienden samenkomen.

De Limited Edition zal vanaf 5 september te koop zijn in supermarkten en buurtwinkels in de deelnemende EU-landen.

Bron: Levensmiddelenkrant