Gerard Kievits fotograaf.jpg De Gouden Partner-winst is een extra stimulans voor Hero om samen met de retailpartners te bouwen aan een gezonder jamportfolio. Foto: Gerard Kievits

WINNAAR GOUDEN PARTNER 2024: Hero

Categorie: Zoet broodbeleg Criteria: Succes van producten en innovaties BREDA – De trend van het minder consumeren van suiker pakt goed uit voor Hero. Met de introductie van Hero Minder Zoet en Hero Zero Jam speelt Hero immers ook in op de behoefte van jongere consumenten en hoopt hen hiermee naar het zoetbroodbelegschap te trekken. Elleke Koren, brand manager Lead Healthy Snacks & Natural Spreads bij Hero zegt: “Wij zijn heel blij dat al veel partners met ons op deze trein zijn gestapt en we hopen hierin nog vele jaren uitbreiding en vernieuwing te kunnen brengen.”

Van harte gefeliciteerd, jullie hebben de Gouden Partner gewonnen! Wat is jullie eerste reactie?
“We zijn enorm blij met het winnen van deze prijs. We waarderen de erkenning vanuit de handel, dit zien we als een enorm compliment. Binnen de categorie Zoet broodbeleg is er sprake van enorm veel variatie en daarmee ook van veel verschillende spelers. Het is daarom voor ons extra bijzonder dat wij benoemd worden als Gouden Partner. Jam is natuurlijk een traditioneel segment en wij hopen met onze visie op het verminderen van de suikerinname deze categorie te blijven vernieuwen. Dit kunnen we niet alleen en daarom zoeken we graag de samenwerking op met onze partners. Een goede innovatie neerzetten betekent dat we graag vanaf het begin onze inzichten, ideeën en analyses delen met onze partners om zo met elkaar tot het beste eindresultaat te komen.”

Wat maakt dat jullie de prijs in de wacht hebben gesleept?
“Wat betreft de innovatie wisten we vanaf het eerste moment dat we een winnaar in handen hadden. Maar dit vervolgens goed in de markt wegzetten heeft alles te maken met het delen van een gezamenlijke visie op de categorie en een goede, langdurige samenwerking met de retailers. Die is er gelukkig voor Hero, en nu ook voor onze succesvolle introductie Hero Jam Zero, altijd geweest. Daarnaast werken onze category managers nauw samen met veel van onze partners, voorzien zij hen van analyses, inzichten en adviezen en vinden wij het altijd belangrijk elkaar met enige regelmaat te zien om goed met elkaar in overleg te kunnen gaan.”

"Minder suikerconsumptie is de toekomst voor Hero Jam"

Hoe kunnen supermarktondernemers meeliften op jullie succes?
“Wij geloven in de trend van het minder consumeren van suikers en dat hier ook de toekomst voor jam in zit. Onze visie en innovatiekracht zetten we dan ook volledig in op deze trend en zullen we samen met de retailers kijken hoe we dit elk jaar groter kunnen maken. Wij hebben jaren geleden al de eerste stap met onze Hero Minder Zoet jam gezet in de categorie. Deze jam bevat 40% minder suiker dan reguliere jam. In 2023 hebben we de volgende stap gezet met de introductie van Hero Zero jam, een jam zonder toegevoegde suikers. Hiermee hopen we dat er steeds minder suiker geconsumeerd gaat worden, ook in het jamsegment. We spelen hiermee in op de behoefte van jongere consumenten en daarmee hopen we nieuwe consumenten naar het schap te trekken. Wij zijn heel blij dat al veel partners met ons op deze trein zijn gestapt en we hopen hierin nog vele jaren uitbreiding en vernieuwing te kunnen brengen.”

Wat gaan jullie doen om over twee jaar weer uitgeroepen te worden tot Gouden Partner?
“We hopen natuurlijk dat we onze samenwerking met de handelspartners sterk houden, dat we met hen kunnen blijven bouwen aan een gezonder jamsegment door middel van nieuwe innovaties. Dit willen we doen door uitbreiding van ons Hero Jam Zero-portfolio en door op zoek te gaan naar de volgende verbetering in het portfolio. Dit gebeurt natuurlijk in samenspraak met de retailers en hun toekomstvisie voor de categorie en de subcategorie. Wij hebben in elk geval enorm veel zin om de komende jaren met elkaar te bouwen aan een gezonder jamportfolio!”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.