CafeRoyal20.jpg Stephanie Ribbens poseert trots met de Gouden Partner-award voor Café Royal Switzerland. Foto: Pauline Smale

Awards - Gouden Partner

WINNAAR GOUDEN PARTNER 2024: Café Royal Switserland

Categorie: Koffie en thee Criterium: Succes van producten en innovaties ROTTERDAM – Koffiecapsules, officepads en koffiebonen: Café Royal Switzerland biedt voor elke koffieliefhebber een optie. En het merk zet niet alleen in op vorm, maar juist op smaak. Want volgens Stephanie Ribbens, head of Benelux bij Delica Benelux, is het segment flavoured koffie hard gegroeid en zit het nog altijd in de lift. Door hierop in te spelen met nieuwe innovaties als Tiramisu en Cherry Chocolate, boekt de koffiemaker succes en dat merken ook zijn afnemers. Café Royal Switzerland heeft een Gouden Partner gewonnen!

Van harte gefeliciteerd, jullie hebben de Gouden Partner gewonnen! Wat betekent deze prijs voor jullie?
“We zijn ontzettend blij en vereerd om de Gouden Partner award, net als twee jaar geleden, te ontvangen. Deze prijs betekent heel veel voor ons. Het is een erkenning van ons harde werk, toewijding en de nauwe samenwerking met onze partners. Het toont aan dat we samen iets bijzonders hebben bereikt en het versterkt ons vertrouwen in de toekomst. Deze award motiveert ons om door te gaan met innoveren en om nog meer waarde te creëren voor onze partners en klanten. We zijn vastberaden om deze prestatie als springplank te gebruiken voor verdere groei en succes.”

Hoe hebben jullie de afgelopen twee jaar de samenwerking met jullie afnemers ervaren?
“De afgelopen twee jaar hebben we onze samenwerking met afnemers verder verbeterd. We hebben onze leverbetrouwbaarheid constant kunnen houden en marketingondersteuning via retailmedia ingezet. Daarnaast denken we altijd mee vanuit de behoeften van onze klanten. We hebben ons ook gericht op duurzaamheid en groei van de categorie. Deze maatregelen hebben geleid tot sterkere en betrouwbaardere relaties met onze afnemers.”

Op welke manier(en) dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie?
“We hebben sterk ingezet op het verhogen van de penetratie van flavoured koffie. Dit segment is de afgelopen jaren heel hard gegroeid en we verwachten hier nog veel meer groei in. Consumenten variëren steeds meer met smaakjes koffie, wat bijdraagt aan de ontwikkeling van de categorie. Kwaliteit en smaak zijn en blijven voor ons als Zwitsers bedrijf heel erg belangrijk. Ook in zwarte koffie is smaak essentieel en streven we ernaar om de beste te zijn. We hebben ons gehele assortiment via smaaktesten vergeleken en waar nodig aanpassingen doorgevoerd om als een van de beste uit de test te komen. Door deze voortdurende focus op kwaliteit en innovatie stimuleren we de groei van de categorie en bieden we onze klanten een uitstekende koffie-ervaring.”

"Consumenten variëren steeds meer met smaakjes koffie"

Hoe gaan jullie in de samenwerking om met het thema duurzaamheid?
“Duurzaamheid is enorm belangrijk voor ons. Daarom is al onze koffie Rainforest Alliance-gecertificeerd, zijn onze capsules gemaakt van 80% gerecycled aluminium en compenseren we 100% van onze CO2-uitstoot. Binnen Delica zijn we continu bezig om te kijken hoe we het beter en duurzamer kunnen doen. We streven ernaar om in elke stap van ons proces duurzaamheid te integreren en onze impact op het milieu te minimaliseren, terwijl we tegelijkertijd de hoogste kwaliteit blijven bieden aan onze klanten.”

Wat kunnen we de komende twee jaar van jullie verwachten?
“De komende twee jaar blijven we ons richten op duurzaamheid, kwaliteit en smaak. Voor de groei van de categorie is het belangrijk dat we consumenten aanmoedigen om steeds meer te variëren. Van een perfecte ristretto of doppio in de ochtend tot een heerlijke lungo forte in de middag, een koffie caramel tussendoor en ‘s avonds een espresso decaf.
Het verhogen van de penetratie van het segment flavoured koffie is daarbij een belangrijk onderdeel. We blijven innoveren en werken aan het verbeteren van ons assortiment om aan de diverse behoeften van onze klanten te voldoen en de koffiecultuur verder te verrijken.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.