WFFPR042b.jpg Van links naar rechts: Marcel van der Linden en Mathijs Benard.

Westfalia Fruit introduceert getatoeëerde mango’s

MAASDIJK - Westfalia Fruit, een internationale leverancier van avocado’s en andere verse groente- en fruitsoorten, komt met lasergravure op mango’s. Dit zorgt ervoor dat het bedrijf af kan van de losse kunststof PLU-stickers.

Redactie |

Het initiatief wordt geleid door het Nederlandse onderdeel van het bedrijf en is al uitgebreid getest. Daarom wordt het nu geïntroduceerd bij klanten in Europa. Mathijs Bernard, head of operations central europe, zegt het volgende: “Mijn focus bij Westfalia ligt op verbetering van de samenwerking en efficiency. De invoering van lasergravure, ongeveer vergelijkbaar met een tatoeage op de mango, is een baanbrekend project geweest. Het fruit valt hierdoor niet alleen meer op in de winkel, maar het kan een besparing opleveren tot wel tien miljoen plastic stickers per jaar. Wat we op het fruit kunnen laseren, wordt slechts beperkt door onze fantasie en de behoeften van de klant. Momenteel graveren we de herkomst van het fruit, het merk van de klant en de productreferentie.”

Duitse team
Bernard werkt samen met het Duitse team aan het laserproject. De eerste reacties die Westfalia Fruit ontvangt, zijn positief. Daarom wil het bedrijf het assortiment binnenkort verder uitbreiden binnen Europa. Wim Destoop, president of europe, vult aan: “Door de expertise van onze divisies in Nederland en Duitsland te verenigen met de verpakkingscapaciteiten van de voormalige EuroWest-fabriek zijn we goed gepositioneerd om continuïteit te waarborgen en onze klanten uitmuntende service te bieden.”

Verpakkingsoplossingen
Naast avocado’s biedt Westfalia Fruit ook verpakkingsoplossingen voor spruitjes, capsicum en andere groenten. “We streven naar innovatieve oplossingen voor onze klanten waaruit onze brede dienstverlening en flexibiliteit blijkt”, aldus Marcel van der Linden, head of commercial. “Met ultramoderne verpakkingslijnen, voorzien van robottechnologie, kunnen we uiteenlopende verpakkingsformaten leveren, afgestemd op de unieke behoeften van elke klant.”

Bron: Levensmiddelenkrant