johnlewispartnership_07c7ba6d1c825.jpeg Waitrose trekt een budget van £ 100 miljoen uit voor de prijsverlaging.

Waitrose kondigt grote prijsverlagingsronde aan

BRACKNELL – Om klanten tegemoet te komen in deze dure tijden heeft Waitrose een deel van haar assortiment in prijs verlaagd. De Britse supermarktketen spreekt met de investering van £ 100 miljoen van een recordprijsverlaging.

Yentl Bocxe Strik |

De prijsverlaging geldt voor meer dan 300 producten van Waitroses huismerkassortiment ‘Essential Waitrose’, in al haar 331 winkels in Engeland, Schotland, Wales en de Kanaaleilanden. Deze producten, van wortelen tot boter, koffie en thee, worden gemiddeld 14% goedkoper. Bij bijna een kwart van de bewuste producten gaat de prijs zelfs met 20% of meer naar beneden.

Alledaagse favorieten
Deze investering, waar Waitrose £ 100 miljoen voor uit heeft getrokken, is bedoeld om het klanten gemakkelijker te maken om de producten te blijven kopen. Oók wanneer het huishoudbudget onder druk staat. “We begrijpen dat waar voor je geld krijgen nog nooit zo belangrijk is geweest voor onze klanten als vandaag de dag. Daarom verlagen we de prijzen van honderden alledaagse favorieten, en velen met 20% of meer. Dit betekent dat onze klanten van meer waarde kunnen genieten. En door de prijzen in ons Essential-assortiment te verlagen, maken we onze laagste prijzen zelfs nóg lager”, zegt James Bailey, ceo van Waitrose. Bij het verlagen van de prijzen belooft Bailey dat Waitrose niet zal inleveren op kwaliteit. “Hoewel we de prijzen verlagen, doen we geen concessies aan onze verplichtingen om klantenservice, kwaliteit en de unieke assortimenten te leveren waarvan we weten dat onze klanten er dol op zijn. Ook houden we vast aan onze verplichtingen jegens onze boeren en leveranciers. Dit betekent dat klanten met een goed gevoel kunnen blijven winkelen bij ons.”

Dierenwelzijn
De afgelopen maanden investeerde Waitrose in haar ondersteuning van de Britse boeren, waardoor de boerenbedrijven niet hoeven in te leveren op dierenwelzijn. “Het ondersteunen van onze boeren is voor Waitrose net zo belangrijk als het ondersteunen van onze klanten. We blijven ons inzetten om Brits te kopen en de hoogste normen voor dierenwelzijn na te leven, niet alleen voor hele stukken vlees, maar ook voor andere producten, van sandwiches tot bouillon en mayonaise.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.