BUNNIK - Vrumona introduceert een nieuw, fris design voor Pepsi. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Vandaag gaat de landelijke campagne live waarbij groots wordt uitgepakt op TV, de winkelvloer, outdoor en online.
Het is 14 jaar geleden sinds Pepsi een nieuw logo en visuele identiteit introduceerde. Het merk kiest voor een nieuwe uitstraling om relevant te blijven en aan de veranderende behoeften van consumenten te voldoen. Met deze verandering brengt Pepsi de merkfilosofie ‘Thirsty for More’ tot leven wat, volgens Vrumona, de houding en mentaliteit van de doelgroep is om altijd nieuwe dingen te proberen.
Voortbouwen op de kracht van het verleden
Het nieuwe logo bouwt voort op het verleden van Pepsi, terwijl het moderne elementen bevat om een look te creëren die actueel én onmiskenbaar Pepsi is. Het vernieuwde kleurenpalet introduceert elektrisch blauw en zwart om het klassieke Pepsi-kleurenschema een eigentijds tintje te geven, terwijl de kenmerkende Pepsi puls de "rimpeling, pop en fizz" van Pepsi-Cola oproept.
Betere herkenbaarheid
Marketingmanager Stephan van Ee geeft aan: “Tijdens onderzoek bleken consumenten de naam Pepsi uit zichzelf al in de globe te tekenen. En wat wil het toeval? Dat is hoe Pepsi er veertien jaar geleden uitzag. Dat zit blijkbaar nog ergens in het collectieve geheugen en dit zijn we gaan terugbrengen. Het nieuwe design versterkt de krachtige positionering van Pepsi en vergroot voor consumenten en klanten de herkenbaarheid en vindbaarheid aanzienlijk.”
Van MAX naar Zero Sugar
Een ander onderdeel van deze relaunch is de naamsverandering Pepsi MAX naar Pepsi Zero Sugar. “Hoewel MAX een sterk merk is, associeerden niet alle consumenten dit direct met suikervrij. De verwarring wordt met deze wijziging weggenomen”, aldus Vrumona. Ook bij 7UP wordt dit toegepast: 7UP Free wordt 7UP Zero Sugar. Daarnaast krijgt ook 7UP een nieuwe look. Beide merken zullen daardoor nog verfrissender en eigentijdser aanvoelen."
Over Vrumona
Frisdrankproducent Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew, richt zich sinds de oprichting in 1945 op de productie en verkoop van frisdranken in Nederland. Vrumona produceert en verkoopt zowel eigen merken zoals Royal Club, Crystal Clear, Sourcy, Sisi, Russell & Co en Butcha als merken in licentie, waaronder Pepsi, 7up, Rockstar en Rivella.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops