2391-f14bae626b0bac189f9a04a333bf49d6.jpg

E-commerce

Topkwartaal voor HelloFresh

BERLIJN – Maaltijdboxenbedrijf HelloFresh heeft een goed eerste kwartaal van 2023 achter de rug. Het behaalde de hoogste kwartaalomzet in haar bestaan met 2,02 miljard euro. Ten opzichte van het eerste kwartaal in 2022 was er een groei van 5,3% in omzet. De winst over het kwartaal was een stuk lager dan vorig jaar. Met 66,1 miljoen euro was dat 33,4% minder.

Redactie |

Het aantal actieve klanten daalde met 4,8%. Het bedrijf had dit verwacht omdat in het eerste kwartaal van 2022 er nog een effect was door Covid. Het aantal bestellingen daalde met 5,1% tot bijna 33 miljoen met een totaal van 278,5 miljoen bezorgde maaltijden.

"Dankzij onze sterke diversificatie over geografische gebieden, merken en bedrijfsmodellen hebben we een volatiel macro-economisch klimaat kunnen doorstaan en ons sterke en winstgevende groeipad kunnen voortzetten tot in 2023. Onze belangrijkste focus is nu om onze klantenpropositie verder uit te breiden en onze klanten een nog betere ervaring en nog meer maaltijdoplossingen te bieden waaruit ze kunnen kiezen. Ik ben ervan overtuigd dat dit de winstgevendheid van onze maaltijdkitactiviteiten verder zal stimuleren. Tegelijkertijd blijven we zeer enthousiast over de groeivooruitzichten van onze kant-en-klare maaltijden. Gezien onze gediversifieerde portefeuille van geografische gebieden en merken zijn we goed voorbereid op toekomstige groei en gaan we de goede kant op om 's werelds toonaangevende groep voor geïntegreerde voedingsoplossingen te worden", aldus Dominik Richter, ceo en medeoprichter van HelloFresh.

Bron: Levensmiddelenkrant