AMSTERDAM – Op uitnodiging van Katja voer Levensmiddelenkrant zaterdag 3 augustus op de Katjaboot door de grachten van Amsterdam. Katja is het eerste snoepmerk, dat zich inzet voor tolerantie met een eigen roze boot tijdens de Canal Parade, onderdeel van het Amsterdamse Pride Festival.
Katja zegt sterkt te geloven in het vieren van liefde, ongeacht huidskleur, religie, seksuele identiteit of gender. De snoepfabrikant gebruikt haar bereik om zich, als voorstander van LHBTIQ+-rechten, in te zetten voor een inclusieve en ruimdenkende samenleving. Mede door deelname aan de botenparade, wil Katja een lans breken voor diverse maatschappelijke thema’s in haar campagnes, met als gemeenschappelijke deler tolerantie en keuzevrijheid. “Immers, de keuze om vegan te snoepen maakt Katja met haar snoepjes heel makkelijk”, aldus het snoepmerk. Het thema van de Gay Pride 2024 was #Together en sloot aan bij waar Katja voor staat.
‘Celebrate your taste’
Floortje Sjoer, brand manager van Katja zegt: “Tolerantie is geen keuze, dat zijn we aan elkaar verplicht. Daarom zetten we ons hier hard voor in met diverse campagnes en als partner van Pride Amsterdam. Onze Regenboog Geluk snoepmix staat symbool voor het mógen kiezen en het vieren van de liefde. Daarom staat op onze roze boot de snoep-unicorn centraal, met de slogan ‘Celebrate your taste’.”
Vegan campagne
Op de boot voeren honderd gasten mee, waaronder medewerkers van de snoepfabriek, relaties van Katja, en bekende influencers uit de LHBTIQ+-community, zoals Maaike van Houten en Rowan Veltman. Verder waren verschillende drag queens aan boord, zoals Candy Licious, Miss Gloria Hole, Steva Diva en Robbie Gonzalez. Het gezicht van Katja’s vegan campagne, Elize Been, was eveneens van de partij. DJ Jan Veering, bekend van gay-bar De Prik, was verantwoordelijk voor een levendige muziekshow.
Ook Zoë Kools, redacteur bij Levensmiddelenkrant, was aanwezig. Ze zegt: “Het is de eerste keer dat ik de Canal Parade bijwoon, en op de Katjaboot nog wel. Dit is een geweldige ervaring en het is mooi om te zien hoe Katja zich op deze manier hardmaakt voor de LHBTIQ+gemeenschap.”
Bron: Levensmiddelenkrant