New Logo_TerBeke_Building_1.png

Fabrikanten

Ter Beke viert jubileum met naamswijziging: What’s Cooking?

LIEVEGEM – Het Belgische voedingsbedrijf Ter Beke viert dit jaar haar 75ste verjaardag. De producent van charcuterie, hartige snacks en bereide gerechten viert het jubileum met een vernieuwde strategie en een naamwijziging. “What’s Cooking? toont aan dat wij ons nieuwsgierig opstellen, onze verantwoordelijkheid opnemen voor wat er in de wereld rondom ons gebeurt, en dat we kansen zien in verandering”, zegt ceo Piet Sanders

Redactie |

De nieuwe strategie richt zich op innovatie en het versneld invoeren van nieuwe plantaardige producten. “Onze R&D-activiteiten richten zich niet alleen op het verder ontwikkelen van een smaakvol en betaalbaar dierlijk, vegetarisch en plantaardig gamma aan hartig fijn beleg en bereide gerechten. We focussen ook op het verduurzamen van onze bestaande producten, de verpakkingen en onze productieprocessen. Dit zal tijd en investeringen vragen, maar de middelen hiertoe zijn reeds vrijgemaakt om onze ambitie waar te maken”, aldus Sanders.

Doelstellingen
Naast de nieuwe strategie heeft What’s Cooking? ook volgens eigen zeggen ambitieuze doelstellingen voor duurzaamheid opgesteld. “Zo willen we tegen 2030 onze uitstoot van broeikasgassen scope 1 en 2 halveren (in vergelijking met 2021), 30% minder water verbruiken per ton product (ten opzichte van 2022) en verzekeren dat minimum 15% van onze verkochte producten plantaardig of vegetarisch zijn. Tegen 2025 willen we 100% recycleerbare verpakkingen op de markt brengen en tegen 2024 willen we niet alleen 20% minder voedselverspilling (ten opzichte van 2022) maar ook 100% groene elektriciteit”, legt Sanders uit.

Ter Beke/What’s Cooking? is ook in Nederland actief met productie en verkoop, onder andere onder de naam Berkhout Langeveld. De organisatie verandert niet met twee strategische business units, hartig beleg en kant-en-klare maaltijden. Het bedrijf heeft 12 vestigingen in vijf Europese landen.

Bron: Levensmiddelenkrant