LEIDEN – Heineken Nederland stelt Jan Bosselaers per 1 januari 2025 aan als marketing directeur Heineken Nederland. Hij neemt hiermee het stokje over van Els Dijkhuizen. Zij wordt global director sponsorships communication in het Global Heineken Brand & Quality Socializing team.
Bosselaers was de afgelopen vier jaar marketing directeur van Heineken Italië en was verantwoordelijk voor het versterken van de leidende positie op de Italiaanse markt, met merken als als Ichnusa, Birra Messina, Birra Moretti en Heineken in zijn portfolio. Hij startte zijn loopbaan bij The Heineken Company in 2016 als marketingmanager bij Alken-Maes, waar hij de herpositionering van Cristal Alken & Maes succesvol heeft geleid. Ook versterkte hij, naast pils, de groei van Desperados en leidde de herlancering van Hapkin en Mort Subite als onderscheidende ambachtelijke bieren.
Lees verder onder de foto↓
Nieuwe functie Dijkhuizen
Ook Dijkhuizen krijgt per 1 januari 2025 de benoeming van haar nieuwe functie als global director sponsorships communication, in het Global Heineken Brand & Quality Socializing team. Hier wordt zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de entertainment- en engagementplatforms die gekoppeld zijn aan de wereldwijde sponsorships van Heineken. Zij gaat belangrijke, wereldwijde influencers in sport en muziek inzetten via het Heineken-ambassadeursprogramma. Ook zal Dijkhuizen bouwen aan nieuwe manieren in het ontwikkelingen van merken. Heineken Nederland zegt haar in de afgelopen vier jaar te hebben leren kennen als gedreven en creatieve marketeer. Dijkhuizen heeft de bekroonde Heineken-campagnes zoals 'bar experience' en de succesvolle lokale campagne om het 150-jarig bestaan van het merk te vieren, op haar naam staan. Ook speelde zij een belangrijke rol in de groei en het succes van Texels.
Bron: Out.of.Home Shops / Levensmiddelenkrant