UTRECHT – Supermarktketen Plus is gestart met haar nieuwe instore mediastrategie Plus Retail Media. Hiermee biedt Plus haar leveranciers en fabrikanten de mogelijkheid om hun merk onder de aandacht te brengen middels mediakanalen in de winkel.
Plus Retail Media biedt adverteerders die gerelateerd zijn aan de supermarktketen een nieuwe, mediapartner voor een datagedreven omnichannel mediastrategie. Plus Retail Media biedt verschillende instore mediakanalen aan, zoals digitale schermen, schapcommunicatie, radioboodschappen en sampling. “Plus is met een marktaandeel van 10 procent de derde grootste servicesupermarkt van Nederland. Ruim 4,5 miljoen bezoekers per week binnen bijna 400 Plus winkels. En het aantal Plus winkels groeit de komende periode door de fusie met Coop alleen maar verder. Een enorm potentieel, dat leveranciers dankzij deze nieuwe manier van adverteren optimaal kan benutten. Bovendien monitoren we alle data en bieden daarmee inzicht in resultaten en impact. Vanaf de lancering starten we direct met een omnichannel campagne, waarmee we een mooie case willen bouwen om andere adverteerders te inspireren”, laat Olivier Fornier, hoofd Plus Retail Media weten.
Bron: Levensmiddelenkrant