Goudkuipje.jpg

St. Paul en Koninklijke ERU focussen op verdere groei

WOERDEN - St. Paul en Koninklijke ERU zijn druk bezig met het veilig stellen van de toekomst van ERU. Het bedrijf is deze zomer overgenomen door St. Paul, de grootste smeltkaasproducent in de Benelux. In juni 2023 gingen de twee bedrijven al een samenwerking aan en eerder dit jaar kondigden ze de overname aan.

Rosanne Wormgoor |

De Koninklijke ERU is hedendaags vooral bekend door haar product ‘Goudkuipje’ dat al 65 jaar bestaat. Deze zal in ieder geval nog heel lang op de Nederlandse tafel staan als het aan St. Paul ligt. ERU begon ooit als kaashandel en bestaat momenteel tweehonderd jaar. “Er is geen betere timing mogelijk. We gaan er alles aan doen om de heritage, verhalen en de populariteit van het mooie merk kracht bij te zetten. We gaan het bedrijf verder versterken, zodat dit oer-Hollandse merk behouden wordt voor de toekomst. En daarvoor combineren we uiteraard alle kennis, ervaring en ambachten van St. Paul en Koninklijke ERU”, aldus Dieter Kuijl, ceo van Koninklijke ERU en St. Paul.

Predicaat Koninklijk
St. Paul zegt wel het een en ander te willen optimaliseren en uitbreiden. Het bedrijf heeft het bijvoorbeeld over de optimalisatie van het productieproces door hun uitgebreide technische kennis in te zetten. Daarnaast wordt ook gesproken over uitbreiding op de internationale markt en samenwerkingen met topmerken, waarbij de focus op productinnovatie, nieuwe smaken en nieuwe producten voor ERU en St. Paul ligt. Ook wordt er gekeken naar de reputatie van het merk. “Het merk bestaat tweehonderd jaar en heeft het Predicaat Koninklijk niet voor niets gekregen. We gaan terug naar de merkwaarden met veel respect voor de authenticiteit van het bedrijf. Koninklijke ERU heeft een grote fan-base en die gaan we verder uitbreiden. Daarvoor maken we gebruik van de tweehonderd jaar heritage en de highlights daarvan”, vertelt Audrey van Ham, marketingmanager van Koninklijke ERU en St. Paul.

Bron: Levensmiddelenkrant