BUNNIK – Royal Unibrew, moederbedrijf van het Nederlandse Vrumona, gaat vanaf het derde kwartaal van dit jaar het bottelen en de verkoop van koolzuurhoudende dranken van PepsiCo in België en Luxemburg op zich nemen. Beide bedrijven hebben een franchiseovereenkomst gesloten.
De samenwerking is een uitbreiding van de al bestaande samenwerkingen tussen beide bedrijven. Naast Nederland is er een samenwerking in Denemarken, Finland en de Baltische staten. Kasper Ryttersgaard, cvp global partnerships and commercial transformation, Royal Unibrew vertelt: ''We zijn er trots op dat PepsiCo ons haar Belgische en Luxemburgse activiteiten toevertrouwt, wat de kracht van onze langdurige samenwerking bevestigt en de waarde van Royal Unibrew voor hen onderstreept. De nieuwe organisatie zal deel uitmaken van een BeNeLux-structuur binnen Royal Unibrew, waar Vrumona in Nederland al deel van uitmaakt, en zal een aparte juridische entiteit omvatten voor de activiteiten in België en Luxemburg. We kijken ernaar uit om al onze nieuwe collega's te verwelkomen en de verantwoordelijkheid in België en Luxemburg op ons te nemen.''
Miet Delmotte, general manager PepsiCo BeLux voegt toe: "Met dit strategische samenwerkingsverband laten we onze geliefde merken groeien, terwijl we onze merkaanwezigheid en productkwaliteit in België en Luxemburg verhogen. Met haar gevestigde reputatie zal Royal Unibrew haar uitgebreide ervaring en innovatieve aanpak toevoegen aan onze activiteiten in België en Luxemburg waardoor wij concurrerender kunnen worden in deze markten."
Naast het bottelen en de verkoop van bekende merken als Pepsi, Pepsi Zero en 7UP zal Royal Unibrew ook de distributie van sapmerk Looza op zich nemen in beide landen. Tevens zal het de field sales activiteiten van het snackportfolio van PepsiCo-merken als Lay’s, Doritos en Cheetos gaan ondersteunen.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops