Foto Poiesz start samenwerking Too Good To Go.jpg

Formules

Poiesz bundelt krachten met Too Good To Go

SNEEK – Poiesz Supermarkten is een samenwerking aangegaan met Too Good To Go. Klanten van de supermarkt van het noorden kunnen voortaan via de app van het anti-voedselverspillinginitiatief boxen reserveren met kwalitatief goede producten die anders weggegooid zouden worden wegens een naderende houdbaarheidsdatum.

Redactie |

Poiesz biedt twee soorten boxen aan: de Magix Box en de Brood Box. Klanten kunnen via de Too Good To Go-app zien bij welke van de 72 vestigingen op dat moment een box beschikbaar is. Vervolgens kan de klant de box reserveren en betalen via de app, om deze op te halen in het geselecteerde tijdvak in de desbetreffende winkel. De inhoud van de boxen is wisselend omdat dit afhankelijk is van wat er die dag overblijft.

DNA

Leendert van Eck, commercieel directeur bij Poiesz, reageert vol trots op de krachtenbundeling. “Als familiebedrijf denken we van nature na over de volgende generatie. Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in ons DNA”, vertelt Van Eck. “Een belangrijk onderdeel daarvan is het tegengaan van voedselverspilling. Door samen te werken met Too Good To Go zorgen we ervoor dat eetbare producten op het bord van de klant terecht komen, in plaats van in de afvalbak.” Ook Christina Hoekstra, projectleider Too Good To Go bij Poiesz, spreekt haar enthousiasme uit over de samenwerking. “Eind 2022 hebben we bij zes winkels een pilot gedraaid om te kijken hoe we de samenwerking succesvol konden inrichten. De reacties van zowel klanten als medewerkers zijn super positief. Iedereen is blij dat we eten redden van de prullenbak. Ik ben er dan ook trots op dat alle Poiesz winkels er nu mee aan de slag gaan. We blijven zoeken naar meer manieren om voedselverspilling te voorkomen en natuurlijk blijven we de Voedselbank steunen zoals we voorheen ook deden. Ook restafval geven we een bestemming; daar maken we biogas van of verwerken we tot dierenvoeding.”

"Maatschappelijk ondernemen zit in ons DNA"

Trots

“Onze app is al meer dan drie miljoen keer gedownload in Nederland en onze gebruikers zitten overal. Met mijn team zijn wij dan ook voortdurend op zoek naar partners die met ons eten willen redden”, zegt Joris Wielders, head of key accounts bij Too Good To Go. “Poiesz is een icoon in het retaillandschap in Noord-Nederland. Al tijdens de pilot bleek hoe populair de boxen van Poiesz zijn: binnen no-time werden de boxen gered! Datzelfde beeld zien we in de eerste dagen na volledige uitrol. Fantastisch om te zien hoe consumenten onze partners kunnen helpen met het tegengaan van hun derving. Bovendien vertellen bedrijfsleiders ons dat ze dankzij de Too Good To Go-app nieuwe klanten in hun winkels begroeten. Zo maken we het redden van eten extra interessant. Hopelijk inspireren we hiermee nog veel meer ondernemers in Groningen, Drenthe en Friesland om zich bij ons aan te sluiten.”    

Bron: Levensmiddelenkrant