UTRECHT – Het bedrijf wil de uitstoot van broeikasgassen in zijn waardeketen met meer dan 40 procent verminderen tegen 2030. In 2040 wil PepsiCo klimaatneutraal zijn en zo tien jaar voorlopen op het Akkoord van Parijs, zo meldt Retail Detail Nederland.
De Amerikaanse multinational wil de absolute broeikasgasemissies in zijn directe activiteiten driekwart verminderen en met 40 procent in zijn indirecte waardeketen tegen 2030. Dit zou meer dan 26 miljoen ton broeikasgasemissies moeten besparen. Het reduceren van het gebruik van nieuw plastic moet een belangrijke pijler worden om de uitstoot van broeikasgassen verder terug te dringen.
“De gevolgen van klimaatverandering zijn ernstig en nemen toe. We moeten de systemische veranderingen die nodig zijn om dit probleem aan te pakken, sneller uitvoeren”, stelt Ramon Laguarta, ceo van PepsiCo. “We zijn één van de grootste voedings- en drankenproducenten ter wereld en klimaatactie hoort absoluut bij onze bedrijfsvoering. Onze ambitieuze klimaatdoelstellingen zullen ons uiteindelijk vooruit helpen, maar er is geen andere optie dan onmiddellijke en agressieve actie.”
Bron: Levensmiddelenkrant / Retail Detail Nederland