Non-foodafdeling geopend bij AH XL Muiden

MUIDEN - Woensdagochtend heeft Albert Heijn bij de AH XL-vestiging in Muiden de eerste grote non-foodafdeling geopend. De producten worden grotendeels onder het eigen huismerk aangeboden.

De afdeling van 230 vierkante meter (1200 artikelen) beslaat vier categorieën: Slapen & Aankleden, Koken & Wonen, Werken & Spelen en Kijken & Lezen. Het assortiment is vergelijkbaar met het HEMA-assortiment: servies, ondergoed, keukengerei, mobiele telefoons, ordners, knutselspullen, top-tien films, feestartikelen als ballonnen. Ook is er een grote tijdschriftenafdeling met alle tijdschriften full faced gepresenteerd. Consumenten die op zoek zijn naar spelletjes voor onder meer de Wii of Playstation, kunnen ook hier terecht.
Zesenveertig AH-winkels, waaronder alle 30 XL-winkels, worden de komende twaalf weken omgebouwd. De overige vestigingen krijgen afhankelijk van hun grotte een gedeelte van het nieuwe Non-Food assortiment. Non-food past volgens het Zaanse concern in de strategie van AH. Algemeen Directeur Albert Heijn Sander van der Laan: “Onze markt is groter dan food alleen. Om elke dag de wensen van onze klanten te vervullen zijn onze formules voortdurend in beweging. De introductie van een nieuwe Non-Food afdeling in alle XL-winkels en 16 grote winkels zorgt ervoor dat klanten alle artikelen voor alledaags gebruik voortaan in één winkel vinden.” Het nieuwe assortiment gaat niet ongemerkt voorbij aan de vaste klanten van de 46 AH-winkels. Ze krijgen een speciale folder in de bus waarin het de waren staan gepresenteerd.

Bron:

nonfood_muiden2_small.jpg
nonfood_muiden2_small.jpg