HUIZEN – Supermarktketen Lidl heeft een nieuwe marketingstrategie en die gaat maandag 26 februari van start onder de naam ‘Lidl Deals’. De uitrol van de merkcampagne volgt later dit voorjaar.
De discounter meldt dat tijdens de Lidl Deals de prijzen nog lager zullen zijn dan anders en dan kunnen klanten dus nog meer Lidl voor hun geld gaan krijgen. “Bij Lidl vinden we dat een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk moet zijn”, zegt Laura Klaver, head of marketing van Lidl. “Daarom zullen we altijd leveren op onze belofte ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’. Prijs is een ontzettend belangrijke waarde voor Lidl. Zodoende starten we met een prijspromo-concept binnen de overall campagne. We hebben altijd lage prijzen, maar tijdens de prijscampagne zijn de prijzen nog lager.”
Lidl pakt groot uit met de eerste campagne die ze maken met reclamebureau Alfred. Consumenten zullen niet om de landelijke campagne heen kunnen, want op alle mogelijke kanalen zal het te zien zijn met als herkenbaar beeld een knalgele prijssticker met daarop Lidl Deals. "In alle videomiddelen en radio hebben we aan dat visual device nog een ‘oorwurm’ toegevoegd”, legt Jeroen van de Sande van Alfred uit. “Hiervoor hebben we samen met Tom Tukker een Nederlandse versie van het nummer ‘Thrift shop’ van Macklemore gemaakt. Het nummer gaat over de vraag ‘waarom zou ik geld uitgeven aan te dure merken? Het is natuurlijk ook veel leuker om het systeem te hacken en minder geld uit te geven. Dat geldt altijd al bij Lidl, maar tijdens de Lidl Deals helemaal.”
Bron: Levensmiddenkrant