HUIZEN – Lidl komt met een nieuwe campagne: ‘Naar Lidl ga je voor… betere keuzes’. Met deze campagne wil de supermarkt gezondere en duurzamere keuzes onder de aandacht brengen bij klanten.
Een belangrijk onderdeel van de nieuwe campagne is de Schijf van Vijf-spaarcampagne, ontwikkeld in samenwerking met het Voedingscentrum. De actie loopt van maandag 21 oktober tot en met zondag 17 november. Klanten kunnen hiermee sparen voor gezonde producten uit de Schijf van Vijf. “De Schijf van Vijf-spaarcampagne van Lidl is voor mij een schoolvoorbeeld van hoe een supermarkt klanten bewust kan maken van betere keuzes. Ik ben blij dat deze campagne dit jaar een vervolg krijgt na het succes van vorig jaar. Zo kunnen mensen ontdekken hoe lekker en gevarieerd gezond eten kan zijn. Ik hoop dat mensen blijven kiezen voor meer producten die in de Schijf van Vijf passen. Want ik gun iedereen een gezonde toe komst”, aldus Petra Verhoef, directeur Voedingscentrum.
Televisie
Lidl attendeert een breed publiek op de actie via verschillende platformen, zoals televisie en de aanbiedingsfolder. De campagne sluit goed aan bij de doelstellingen van Lidl. De supermarkt wil onder meer dat minimaal 38% van de verkoop in 2025 afkomstig is van producten uit de Schijf van Vijf. In 2023 was dit al 37%. Daarnaast probeert de discounter ook prijzen van gezonde producten te verlagen, de gezonde keuze standaard te maken, bij te dragen aan voedseleducatie op basisscholen en gezonde producten onder de aandacht te brengen bij klanten. Dit past weer bij de algehele missie: het betaalbaar en toegankelijk maken van een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen.
Bron: Levensmiddelenkrant