AMSTELVEEN – KitKat lanceert een nieuwe, internationale campagne in Nederland. In de bijbehorende commercial is het liedje ‘I Want to Break Free’ van Queen te horen.
Met deze nieuwe, internationale campagne wil het chocolademerk consumenten inspireren om echt te genieten van hun pauzes, zonder onderbrekingen of afleiding. De kwaliteit van je pauze zou namelijk invloed hebben op je gemoedstoestand. Aan het begin van de video is een man te zien in een druk kantoor met allemaal post-its en dossiers om zich heen en technologische afleidingen. Zodra ‘I Want To Break Free’ begint af te spelen, verlaat de man zijn kantoor om een pauze te nemen. Wel neemt hij al zijn werk met zich mee en wordt hij onderweg aangesproken door een collega. Na het eten van een KitKat, verdwijnt alle chaos en drukte. Aan het einde van de commercial komt de bekende Slogan van KitKat in beeld: ‘Have a break, Have a KitKat’.
Hele jaar
Loek Wijnhoven, brand communication manager KitKat Benelux, zegt het volgende over de campagne: “Met deze campagne willen we echt de nadruk leggen op het belang van betere, ononderbroken pauzes. Al meer dan tachtig jaar is KitKat het merk dat pauzes omarmt, maar ons internationale onderzoek toont aan dat we eigenlijk te weinig effectieve pauzes nemen. Het is dus hoog tijd om die ononderbroken tijd voor onszelf serieus te nemen.” De campagne is ontwikkeld in samenwerking met VML en is vanaf vandaag te zien – en heel 2025 lang - op diverse platformen: televisie, video-on-demand, YouTube, Spotify, Instagram, TikTok en Facebook.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops