Natuurwinkel legt nieuwe basis voor formule

AMERSFOORT – Natuurwinkel toont in een verbouwde supermarkt in Amersfoort de nieuwe uitgangspunten van de formule. Ondernemers krijgen meer vrijheid om hun winkel een eigen gezicht te geven.

Peter Smit |

“Zoals de natuur elk seizoen weer verandert van gedaante, zo kan iedere individuele Natuurwinkel van gedaante veranderen. En zoals als het gezicht van de natuur per regio verschilt, zo verschilt bij iedere ondernemer het gezicht van zijn winkel”, legt Natuurwinkel uit in een vrijdag verschenen persbericht.

Mijlpaal
De winkel van ondernemer Theo Jacobs en zijn familie ging grondig op de schop. De nieuwe formule is voor Natuurwinkel een mijlpaal in een veranderingsproces. “Een proces waarbij de totale formule in samenspraak met de ondernemers onder de loep is genomen en waar nodig aangescherpt. De winkel in Amersfoort is een winkel waarin veel elementen van het nieuwe denken zijn te vinden. Een winkel van ontmoeten, inspireren, proeven en beleven”, aldus het bedrijf.

Rol
Kerngedachte bij de winkelontwikkeling is dat de natuur de basis voor het Natuurwinkel-concept. “Zoals de natuur divers is, zo zijn alle Natuurwinkels uniek in hun eigen soort. Zoals de natuur met alles is verbonden en onderdeel is van mens, flora en fauna, zo is Natuurwinkel dat in haar sociale rol.”

Inspiratie
De Amersfoortse winkel van Jacobs dient eveneens als een ontmoetingsplek voor mensen die geïnspireerd en geïnformeerd willen worden op het gebied van natuurvoeding. Zo biedt de winkel een proeverij van biologische wijnen en is er een koffiehoek waar mensen elkaar kunnen ontmoeten. Een inspiratiewand geeft lokale initiatieven op het gebied van natuur de ruimte zich te presenteren.

Bron: Levensmiddelenkrant

01_natuurwinkel_amersfoort-a840x630.jpg