Flink 1 miljoen.jpg

E-commerce

Miljoenste Nederlandse klant voor Flink

AMSTERDAM – Boodschappenbezorger Flink verwelkomde deze week de miljoenste klant. De mijlpaal werd aangetikt door een Amsterdamse, die online een lunch bestelde.

Redactie |

Robin Kiesler, directeur Nederland, vindt het geweldig dat nu al meer dan 1 miljoen Nederlanders bij Flink hebben besteld en ziet dat er een brede behoefte is aan het direct laten bezorgen van boodschappen. “We zijn in vrijwel alle grote steden actief. Niet alleen in studentensteden, maar in alle stedelijke gebieden. Voor veel mensen zijn we nu een vervanging van het traditioneel doen van boodschappen.”

Grotere bestellingen
Kiesler constateert dat de omvang van het gemiddelde mandje toeneemt: “Er worden veel meer producten per keer besteld, wat leidt tot een stevige toename van het gemiddelde bestelbedrag. Dat ligt inmiddels ruim boven de 30 euro. We zien ook dat terugkerende klanten steeds meer bestellen bij Flink en dat men ook steeds minder bij andere supermarkten boodschappen doet.”

Huismerken in trek
Inflatie noopt consumenten vaker manieren te vinden om te besparen op dagelijkse uitgaven. Flink speelt hierop in met een lage-prijsassortiment dat te herkennen is aan het logo ‘Flink Lage Prijs’. Kiesler: “Deze producten zijn in korte tijd zeer populair geworden. Er is overduidelijk een verschuiving gaande naar het meer kopen van artikelen uit ons lage-prijsassortiment. Dat is deels omdat klanten kosten willen besparen. Ook zien steeds meer Nederlanders dat de aanname dat flitsbezorgers duurder zouden zijn niet juist is.”

Tijdwinst
“Flink blijft zich richten op het leveren van een uitstekende ervaring voor haar groeiende klantenbestand en blijft inspelen op de behoeften van de consument. Door boodschappen te doen bij Flink krijg je waardevolle tijd terug die je niet meer hoeft te besteden aan het zelf doen van boodschappen”, aldus Kiesler.

Winstdoel
Flink is actief in meer dan 40 gemeenten in Nederland en ook in Duitsland en Frankrijk. In Nederland verwacht het bedrijf in 2024 winstgevend te worden.

Bron: Levensmiddelenkrant