AMSTERDAM - Half juli deed de duurzame, verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot een oproep aan zijn klanten om een financieel tegoed op hun gebruikersaccount te zetten. Pieter Pot zit financieel in zwaar weer. De actie leverde tot nu toe meer dan vier ton op.
“Wij zijn enorm dankbaar om te zien dat onze community zo sterk is. Dankbaar dat we dankzij jullie, onze fans, zover zijn gekomen met onze afvalvrije missie. Dankbaar dat transparantie blijft winnen, ook als sommige media onze transparante communicatie gebruiken om (negatief geframed) nieuws te creëren", meldt het bedrijf op LinkedIn.
Transparantie
Door transparant te zijn, verkreeg de naar eigen zeggen enige online verpakkingsvrije supermarkt ter wereld die landelijk opereert, zijn klanten", zo meldt Pieter Pot op LinkedIn. Juist door transparant te zijn, staat de teller twee weken na de oproep op € 440.000 aan extra tegoeden. Woensdag 9 augustus sluit de actie. Schoemaker zegt tegen Levensmiddelenkrant nog in gesprek te zijn met de leveranciers over de voortgang van leveringen.
Uitdaging
Verwacht wordt dat kostenreducerende maatregelen die de afgelopen zes maanden zijn doorgevoerd, hun vruchten gaan afwerpen. Terugschaling van medewerkers en uitbesteding van operationele processen moeten winstgevendheid mogelijk gaan maken. Ceo Joeri Schoemaker denkt dit doel in november te gaan behalen.
Bron: Levensmiddelenkrant