sugar-485055_1920.jpg

Formules

Jumbo zet stappen naar minder suiker

VEGHEL - Steeds meer supermarktketens in Nederland kijken kritisch naar het suikergehalte van de producten die in hun schappen liggen. Jumbo is hier geen uitzondering op en zet verschillende stappen om klanten bewust minder suiker te laten kopen. Dat gebeurt niet alleen door suikerreductie, maar ook in promoties zet de keten uit Veghel in op suikervrije alternatieven.

Erica van der Valk |

Linda Roover, woordvoerder van Jumbo, legt uit: “Bij Jumbo hebben we de ambitie om lekker en gezond eten leuk, makkelijk en voor iedereen betaalbaar te maken. Daarom maken we ons huismerkaanbod geleidelijk aan gezonder en streven we ernaar om in elk assortiment een gezonder alternatief aan te bieden. Ook bij het ontwikkelen van nieuwe huismerkproducten is gezondheid een vast uitgangspunt. Ons Jumbo Foodcollege speelt hierin een belangrijke rol.”

Suikervrije varianten
Jumbo gaat nog verder door tijdens promoties de nadruk te leggen op alternatieven, zoals frisdrank zonder suiker. Ook worden suikervrije varianten van producten op prominente wijze in de schappen gepresenteerd, zoals cola zero en suikervrije ontbijtgranen.
Enkele voorbeelden van recente en aanstaande innovaties zijn onder andere het toevoegen van suikervrije varianten van huismerkproducten zoals bitter lemon, tonic en vitaminewater. Daarnaast introduceert Jumbo granola en muesli zonder toegevoegde suiker, reduceert de formule het suikergehalte in ketchup en verandert zij de samenstelling van vruchtenconserven van siroop naar sap, waardoor alle huismerkvruchtenconserven binnenkort alleen nog in sapvorm verkrijgbaar zijn.
Meer over suikerreductie lees je in de special Week zonder Suiker.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.