Jumbo Foodmarkt Breda.jpg

Formules

Introductie nieuw versconcept Jumbo Foodmarkt

BREDA – Op 20 november opent Jumbo een vernieuwd versconcept in de Jumbo Foodmarkt in Breda. Dit was de eerste Foodmarktvestiging in Nederland, elf jaar na de opening, introduceert de supermarktketen een nieuwe vers- en smaakbeleving op deze locatie.

Versconcepten, zoals de ‘Green Grill’ en ‘Chefs & Slagers’, en een groot lokaal én internationaal assortiment vormen de basis van de nieuwste Jumbo Foodmarkt. Een waar foodwalhalla, zo noemt Jumbo het nieuwste foodconcept van de supermarktketen. Smaak, kwaliteit en innovatie komen optimaal samen in een breed aanbod van foodproducten. De Foodmarkt werd feestelijk geopend waar een groot aantal klanten, het winkelteam en ook het directieteam met Ton van Veen, ceo van Jumbo supermarkten, getuigen van mochten zijn.

Foodbeleving
Van Veen: “In deze Jumbo Foodmarkt komt alles samen; nieuwe versconcepten, ons aanbod dat vers gekookt, gegrild en bereid wordt en nieuwe producten waaronder assortiment van het nieuwe foodmerk Jumbo’s. Wat we in deze Jumbo Foodmarkt aan foodbeleving aanbieden, is niet alleen een proeftuin voor klanten maar ook voor onszelf. En het is van groot belang bij verdere ontwikkeling en innovatie van onze supermarktformule,” zegt Ton van Veen, CEO van Jumbo.”

Anrico Maat, directeur sales vult aan: “Met de vernieuwde Jumbo Foodmarkt Breda laten we zien dat we blijven innoveren en inspelen op de wensen van onze klanten. Het grote (vers)assortiment, de scherpe prijs en de beste service komen hier samen en in die combinatie willen we onze klanten verrassen en hun verwachtingen overtreffen. En als klanten net zo enthousiast zijn als wij over de nieuwe versconcepten, dan rollen we die uit naar de andere Jumbo Foodmarkten en een groot deel van onze winkels in Nederland en België.”

Inspiratie
Met het nieuwe versconcept wil Jumbo klanten inspireren om meer groenten op een makkelijke en lekkere manier te bereiden, zoals bijvoorbeeld op de grill. Ook soepen en sauzen, die bereid zijn op de Green Grill, komen aan bod. De slagerij gaat verder onder de naam Chefs & Slagers en introduceert nieuwe producten die ter plekke worden bereid volgens een speciale receptuur.

Foodtrends
Niet alleen het versconcept is vernieuwd, ook de inrichting van Jumbo Breda is aangepakt en heeft een frisse eigentijdse look-and-feel gekregen. Bij de entree is een kiosk waar wekelijks nieuwe seizoensgebonden en innovatieve producten als Hangry hats worden verkocht. Bij de uitgebreide versafdelingen krijgen klanten te maken met een assortiment versgemaakte borrelschalen, een nieuw assortiment vers gebrande noten, en nieuwe foodtrends, zoals pinsa’s, pizzetta’s, verse focaccia’s en warme pita’s. Op de nieuw ingerichte versafdeling groenten en fruit is nu nog meer aandacht voor verse maaltijdpakketten en speciale producten, die te gebruiken zijn als smaakmakers. Ook het Aziatisch aanbod is uitgebreid. Naast sushi is het aanbod van verse bowls, salades, poké bowls en mezze bowls verruimd.

Klantbeleving
Het serviceplein is aangepast om de klantbeleving en de service te verbeteren. Er kan nu sneller worden afgerekend. De vernieuwde Jumbo Foodmarkt geeft meer ruimte aan lokale en internationale producten, die thuis, of meteen in het Jumbo Foodcafé genuttigd kunnen worden.

Jumbo's
Het nieuwe merk Jumbo’s, waarmee de supermarkt een breed assortiment aan betaalbare kwaliteitsproducten biedt, krijgt ook de aandacht in de vernieuwde Jumbo Foodmarkt. Ook is de nieuwe productgroep ‘Smaakmakers’ uitgebreid met innovatieve producten zoals kruidenmelanges, smaakoliën, smaakboters en miso’s, die bedoeld zijn om het bereiden van groenten te vergemakkelijken.

Unieke winkelbeleving
Filiaalmanager Daan van de Wielen en zijn team zijn enthousiast: “We zijn heel blij met de nieuwe winkel en kunnen niet wachten om klanten te laten zien waar wij de afgelopen tijd hard aan hebben gewerkt. Ons team met chefs en winkelcollega’s laat klanten graag de heerlijke producten proeven en helpt hen bij het ervaren van deze unieke winkelbeleving."

Tijdens de opening zijn extraatjes voor de klanten zoals een waardebon, een bos bloemen of een appeltaartje.

Bron: Levensmiddelenkrant