UTRECHT – Supermarkt Plus richt haar servicekantoor efficiënter en slagvaardiger in. Dit doet de keten met het versnelde afronden van de fusie tussen Plus en Coop in het vooruitzicht.
De nieuwe organisatiestructuur legt de basis voor een klantgerichte, rendabele en moderne retailer met een winnende, ondernemende cultuur. Er zullen veranderingen komen in de personele bezetting op het servicekantoor. Dit vertaalt zich vooral naar minder tijdelijke medewerkers. Ook worden er in 2025 ongeveer vijftig medewerkers met een vast contract overbodig. De ondernemingsraad heeft positief geadviseerd over de herstructurering. Er is een sociaal plan bedacht samen met de vakbonden voor de medewerkers die overbodig worden. Alle medewerkers zijn al op de hoogte gebracht.
Ingrijpend
Aart van Haren, algemeen directeur van Plus, heeft hier het volgende over te melden: “Ik ben ervan overtuigd dat dit de juiste plannen zijn voor de toekomst van PLUS, maar het is natuurlijk ingrijpend om deze beslissingen te nemen. Het raakt onze medewerkers persoonlijk. De nieuwe organisatiestructuur is echter nodig om in deze competitieve en snel veranderende markt een duurzaam perspectief te creëren voor de toekomst van onze coöperatie. We doen dat zorgvuldig en met oog voor de belangen van onze medewerkers.”
Bron: Levensmiddelenkrant