ENSCHEDE – Bierbrouwer Grolsch introduceert voor het eerst in 16 jaar een nieuw krat. Het ‘niet-zo-nieuwe’ krat wordt gemaakt van oude bierkratten. De nieuwe kratten worden volledig van gerecycled materiaal gemaakt, waarvan 98% bestaat uit oude Grolsch-kratten.
Joost Nawijn, packaging material Ddvelopment specialist bij Grolsch vertelt: “We hebben het krat niet alleen een nieuw, fris design gegeven, maar ook ingericht op de toekomst. Zo hebben we ribbels en reliëf toegevoegd, zodat stickers makkelijk te verwijderen zijn en de kratten langer mooi blijven.”
Susan Ladrak, sustainability manager bij Grolsch, voegt daaraan toe: “We vinden het onze verantwoordelijkheid om bij te dragen aan een betere, groenere en circulaire wereld. Dat ziet de consument onder andere terug in onze ‘niet-zo-nieuwe’ kratten, onze TopClip en andere duurzame verpakkingen. Maar achter de schermen gebeurt er nog veel meer. Zo zijn we in 2022 overgestapt naar de duurzame warmte van Twence. Dat zorgt ervoor dat onze CO2 emissie met 72% vermindert. Die besparing staat gelijk aan de uitstoot van 1800 huishoudens. En dankzij al die inspanningen komen we steeds dichterbij onze doelstelling om volledig klimaatneutraal te worden.”
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops