Grenade__J9A0463.JPG De marketingstrategie van Grenade is spraakmakend: “We always bring the noise”, aldus Dan Coughlan

Grenade en Oreo smelten samen in unieke samenwerking

BIRMINGHAM – Het begon allemaal met de introductie van de Grenade Oreo proteïnereep in februari van dit jaar. De samenwerking met Oreo is een succes en een grote sprong voorwaarts voor Grenade. “Dit is een unieke manier om een breder publiek aan te spreken, zelfs degenen die niet eerder waren geïnteresseerd in proteïnerepen”, vertelt Dan Coughlan, general manager Europe bij Grenade.

Fabiana van de Paverd |

In een interview met Coughlan duiken we dieper in de wereld van proteïnerepen en de baanbrekende samenwerking met het iconische merk Oreo. Met Grenades langdurige toewijding aan hoogwaardige ingrediënten en opvallende marketing-strategieën is het duidelijk dat ze een stempel willen drukken op de markt voor gezondere snacks. “De samenwerking met Oreo is een unieke gelegenheid om een breder publiek aan te spreken, zelfs degenen die eerder niet geïnteresseerd waren in proteïnerepen”, aldus Coughlan. De combinatie van de beroemde Oreo-smaak en het hoge eiwitgehalte van Grenade – hun paradepaardje – en het lage suikergehalte, belooft een smaakervaring die zowel fitnessliefhebbers als gewone consumenten aanspreekt.

Kwaliteit en innovatie
Het succes van Grenade kan volgens de general manager worden toegeschreven aan de constante focus op kwaliteit en innovatie. Al sinds 2010 houdt Grenade zich bezig met de productontwikkeling van sportvoeding waar een aantal jaren later, in 2015, de lancering van de eerste proteïnereep bij kwam. Met meer dan 13 unieke smaken, waaronder de nieuwe Oreo-variant, houdt Grenade vast aan zijn verrassende en spraakmakende marketingstrategie. “We hebben weer onze grenzen opgezocht en zijn extreem trots op deze samenwerking met Oreo. Vooral omdat wij wisten dat deze nieuwe reep een groot succes zou worden bij de liefhebbers. Dit alles zal het publiek niet ontgaan, want je treft ons overal, op events, op de socials en op meerdere plekken bij de bekende retailers. ‘Disruptive’ marketing noemen wij dat, ‘we always bring the noise’ ”, zegt Coughlan. Grenade ziet dit als een overduidelijke uitdaging. “We proberen de categorie op deze manier wat meer te structureren zodat deze kan groeien. Hoe groter de categorie en hoe meer zichtbaarheid, hoe groter en sterker het merk wordt. Wij zijn een gaaf merk en dé reep waar men over praat. We werken goed samen met verschillende partijen waarmee we de katalysator hebben opgezocht om zo een snelgroeiend wereldmerk te worden. Ondertussen zitten wij in 55 landen.”

"Grenade verovert langzaam de schappen"

De hype voorbij
Op de vraag of proteïnerepen tot een hype behoren, is Coughlan duidelijk: “De reep van Grenade bevat bouwstoffen die ons lichaam nodig heeft, dus wanneer je hem eet vul je tekorten aan met de ingrediënten die de reep rijk is. De jarenlange ervaring die wij hebben opgebouwd op het gebied van verantwoorde voeding werpt haar vruchten af in het productontwikkelingsproces. Het belangrijkste voordeel is dat je langere tijd een gevuld gevoel hebt in plaats van het consumeren van een suikerhoudende snack die niet vult, waardoor je sneller behoefte krijgt aan ongezonde opties. Het eten van een eiwitreep vermindert de calorie-inname gedurende de dag en dat geldt uiteraard voor eiwitten in het algemeen. Eiwitten zijn belangrijk voor ons lichaam en helpen bij spierherstel.”
Grenade focust zich op hoogwaardige voedingsproducten voor consumenten met een actieve levensstijl. Wij hebben complete toewijding aan het handhaven van een hoog proteïne- en een laag suikergehalte, zonder concessies te doen aan de smaak”, legt Coughlan uit. “Ons productontwikkelingsteam is altijd bezig met testen, formuleren en nieuwe ideeën om het product te perfectioneren. We gebruiken de beste ingrediënten om de smaak tot zijn recht te laten komen. De Oreo-reep van Grenade is de eerste proteïnereep met echte stukjes Oreo met maar liefst 21 gram proteïne en slechts 1 gram suiker. De iconische smaak van de crème en de bite was de belangrijkste uitdaging.”

Gezonde snack on-the-go
In Nederland behoort de proteïnereep tot het meest populaire gezonde tussendoortje, aldus Coughlan. De opkomst van proteïnerepen als een gewilde snack is een trend die Grenade dan ook nauwlettend in de gaten houdt. “Het groeiende bewustzijn rond gezonde voeding en de behoefte aan gemakkelijke, voedzame tussendoortjes hebben bijgedragen aan de populariteit van proteïnerepen. Het is hoogst waarschijnlijk de snelst groeiende categorie in gezonde snacks en Grenade blijft een van de leidende merken in deze opkomende markt”, vertelt Coughlan. “Grenade begon als een merk met focus op mensen met een actieve levensstijl, van professionele atleten tot aan de regelmatige sporter. Tegenwoordig biedt Grenade tal van dagelijkse voordelen die je op elk moment van de dag kunt gebruiken. Een Grenade proteïnereep is voor iedereen op elk moment van de dag; voor je training als ondersteuning van de spieropbouw, onderweg of als late night snack ... you name it !”
Wil je meer te weten komen over Grenade?
Contact: teamnl@grenade.com.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.