GROENLO – In een tijd waarin het gemiddelde gezin alsmaar drukker en drukker wordt, en de behoefte aan maaltijdpakketten en gemaksboxen stijgt, blijkt de stap naar duurzaam vlees verder weg dan ooit. Biologisch vleesleverancier De Groene Weg speelt hier op in en lanceert vandaag de Goed Verhaal Box. “We willen vleesminnend Nederland helpen om voor duurzaam vlees te kiezen.” De Groene Weg gelooft dat biologisch vlees een plek heeft in ons voedingspatroon.
Uit recent onderzoek van Wageningen University & Research (WUR) blijkt dat de Nederlandse consument mondjesmaat minder vlees eet. Volgens De Groene Weg zou deze transitie sneller verlopen wanneer de keuze voor duurzaam vlees toegankelijker zou zijn. Zo blijkt ook uit onderzoek van het Future of Food Institute. Het instituut stelt dat de bereidheid voor biologisch te kiezen en daar meer voor te betalen, toeneemt wanneer consumenten het verschil weten tussen biologische producten en niet-biologische producten.
Goed verhaal
Joyce van den Bos, manager business development bij De Groene Weg: “Wij hebben onszelf als doel gesteld om consumenten goed uit te leggen wat de meerwaarde van een biologisch stukje vlees is. Pas dan trekken we ze over de streep om de keuze voor vlees een duurzamere keuze te laten zijn. Om dat te doen, ontwikkelden we de Goed Verhaal Box. Een box met vier verschillende biologische vleesproducten, waarmee we met vier bijpassende korte verhalen uitleggen wat de essentie van biologisch is. Onze Blije Buitenburgers, Weideworstjes, Darteldijen en Samen Sterk Steaks leggen haarfijn uit dat het om de kracht van de kringloop, meer dierenwelzijn en toename van biodiversiteit gaat.”
Bron: Levensmiddelenkrant