Coop-winkels pakken uit bij open dag FC Groningen

GRONINGEN – REPORTAGE -  In en rond de Groningse Euroborg kleurde het afgelopen weekend niet alleen groen-wit, maar ook oranje. Tijdens de Open Dag van FC Groningen pakten 33 Coop-winkels namelijk uit met muziek, goodiebags en een rad van avontuur.

Op initiatief van Coop Lubbers uit Groningen en Coop Kiewiet uit Zuidlaren kwam de actie van Coop tot stand. “Het was echt één groot feest. Met muziek en medewerkers van Coop die vrijwillig ruim zevenduizend goodiebags uitreikten. Het was een weggeeffestijn. Het leek hier echt op de huishoudbeurs”, zegt Jeroen Lubbers, verantwoordelijk voor de marketing van het evenement en ondernemer van Coop Lubbers in Groningen. Naast de initiatiefnemers participeerden nog 31 andere Coop-winkels. De uitdeelactie werd muzikaal omlijst. “De lokale muzikanten DJ Felli Alvador,  Floriaan van Platerink, Walter Jakobsen en Mat Sound zorgden voor een enorm goede sfeer bij het stadion.”

Nijland
De goodiebags die werden uitgedeeld werden gevuld door Coop zelf, maar ook door diverse leveranciers. Heineken, Coca-Cola, First Choice Cola, Vrumona, PepsiCo, Pringles, Haribo, Huls, Red Bull, Bakkersland, Bakkerslogistiek, Spadel, NedacSorbo, Nestlé, Kellogg's, Warsteiner, Hytex fashion en Unilever droegen allemaal hun steentje bij. “Een unieke samenwerking tussen leveranciers en supermarkten. Heel bijzonder dat we er dankzij alle medewerkers die vrijwillig in de stand stonden, zo’n spektakel van hebben kunnen maken”, zegt Lubbers. In totaal trok de open dag van FC Groningen tussen de 15.000 en 20.000 bezoekers. “Zij hebben allemaal kennisgemaakt met Coop en daarnaast ook met alle leveranciers. Dat is natuurlijk een unieke kans”, zegt Lubbers. Ook FC Groningen-directeur Hans Nijland sprak zijn waardering uit. Lubbers: “Het is toch afwachten wat de club er zelf van vindt. We hadden natuurlijk wel toestemming en we kregen een ontzettend mooie grote plek van de club, maar je weet nooit of het goed valt. Er was bijvoorbeeld ook in het stadion muziek. De directie was echter heel blij met ons. De Coop-stand was een mooie aanvulling op de open dag.” Naast Coop deden er geen andere supermarktformules mee aan deze open dag. Zelfs de naastgelegen Jumbo participeerde niet.

Toekomst
Het blijft voor de Coop-winkels en de leveranciers niet bij deze ene samenwerking. Volgende acties staan namelijk alweer gepland. Zo zal Coop Lubbers met deze leveranciers samenwerken tijdens de Keiweek. De week waarin nieuwe studenten kennis maken met de stad Groningen. In diezelfde periode vanaf 15 augustus start ook weer een gezamenlijke actie van de 33 Coop-winkels. “We hebben een gigantisch aantal ballen van FC Groningen gekocht. Hier kunnen klanten voor sparen in onze winkels.” Verdere samenwerkingsplannen tussen de Coop-supermarkten uit het noorden staan ook al in de steigers, maar daar kan Lubbers nu nog niets over naar buiten brengen.  

Deelnemende Coop-winkels
De actie werd ondersteund door de volgende Coop-winkels: Coop Lubbers Groningen,Coop Kiewiet Zuidlaren, Coop Kruijer Midwolda, Coop Koolhof Pesse, Coop Wijsbeek Beerta, Coop Scherff Kruisweg, Coop Smit Eenrum, Coop Hoogeveen Hooghalen, Coop Boezen Muntendam, Coop Van der Luit Harkstede, Coop Bellinga Niekerk, Coop Alma Ten Boer, Coop Buist Spijk, Coop Barelds Rolde, Coop Huiting Sellingen, Coop Spithors Norg, Coop Verstraete Uithuizermeeden. Coop Sietsema Baflo, Coop Schut Onstwedde, Coop van der Haar Ter Apel, Coop ten Hoeve Hollandscheveld, Coop Meeuwerderweg Groningen, Coop Kerklaan Groningen, Coop Kajuit Groningen, De Weide Hoogeveen, Wielewaal Hoogeveen, Grote Beer Hoogeveen, De Klencke Zuidlaren, Coop zuidbroek, Coop Muntendam, Coop Bellingwolde, Coop Musselkanaal en Coop Appingedam.

 

Bron: Levensmiddelenkrant

img_2331-a900x525.jpg