Zodra het eerste lentezonnetje door de wolken piept, kunnen we er bij uitgeverij Ondernemers Pers Nederland van uitgaan dat de lokale ijsboer weer langs komt rijden. Dankzij een toeter hoor je hem al van verre aankomen. Iedere donderdag. Al zal dat dit seizoen wel anders zijn, want ze zijn in onze straat met de weg bezig en dus moet de ijsboer een andere route nemen. Helaas voor ons, maar ook zeker voor de ijsboer. We zijn goede klanten :)
Deze keer halen we het zonnetje naar onze papieren editie met het thema Superzomer. Ik moet zeggen dat het erg bewolkt is op dit moment, in tegenstelling tot deze editie! Ondernemers vertellen over hun Superzomer, we duiken in de wereld van ijs en een drankje mag ook absoluut niet ontbreken. Sterker nog: Breezer is terug van weggeweest! Die zullen vanaf nu in het schap gaan shinen.
In het kader van het thema vroeg ik supermarktketens naar de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van ijs. Jumbo en Plus hebben het schap onder de loep genomen en vertellen in deze krant wat de voorkeuren van de consument zijn, wat de rol van private label is in deze categorie en waar nog kansen liggen. Andere formules hebben helaas geen gehoor gegeven aan dit thema. Jammer, want het is toch een belangrijke productgroep in de zomer. Ik bedoel, iedereen heeft vanaf de eerste echte zomerdag toch wel wat ijsjes in de vriezer? Althans, ik wel. En zo’n ijs-eter ben ik niet eens.
Verder in deze editie een overzicht van LinkedIn-posts van de winnaars van de Beste Introducties 2023. Wat ontzettend leuk dat bedrijven via socials laten weten dat ze een award hebben gewonnen en ons taggen. Heb jij ook iets dat je met ons wil delen via LinkedIn? Tag ons vooral, vinden we leuk!
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.