AMERSFOORT - Supermarktketen C1000 gaat twee keer in de week haar aanbiedingen communiceren, in twee aparte folders.
Vanaf 24 september krijgen mensen twee keer per week een folder op de mat. Op dinsdag valt de folder door de bus met aanbiedingen die geldig zijn van woensdag tot en met dinsdag. Op zaterdag ontvangt de klant een folder met vier aanbiedingen die geldig zijn op de maandag en dinsdag.
Marketing directeur Bas Verheijen: "Door twee keer in de week een actiefolder te sturen bieden we de klant extra voordeel. Op maandag en dinsdag voordelige dagelijkse boodschappen. En in de 2e helft van de week voordelige grote boodschappen. Dubbel voordeel dus. En de aanbiedingen sluiten zo optimaal aan op de wensen van de klant."
Rust op de winkelvloer
Naast het extra voordeel voor de klant zorgt de invoering van de twee folders ook voor extra rust op de winkelvloer. De winkel wordt nu op dinsdag klaargemaakt voor de komende week en niet op de drukke zaterdag. Zo hebben klanten op zaterdag minder overlast. Bovendien is de beschikbaarheid van promotieartikelen beter omdat het weekend als het ware in het midden van de actieweek valt. De aanbiedingen in het begin van de week richten zich op de dagelijkse boodschappen. In de folder die op dinsdag bezorgt wordt staan met name aanbiedingen die klanten tijdens de grote weekendboodschappen meenemen.
Bron: Levensmiddelenkrant.nl