AMERSFOORT - Het zijn vooral moeders en kinderen die bepalen waar het gezin heen gaat met een dagje uit, blijkt uit onderzoek van Kien Panelwizard in opdracht van supermarktformule C1000. De keten start 21 maart met een spaaractie voor dagjes uit.
Vaders bepalen maar in 19 procent van de gevallen waar het dagje uit heen gaat. De moeders bepalen bijna de helft van de bestemmingen en de kinderen staan op de tweede plek met 34 procent. Gezinnen hebben liever wat regen op het dagje uit, zodat ze zonder rijen/ongestoord het attractiepark cq het museum door kunnen wandelen. De top 3 van dagjes uit wordt gevormd door pretparken, dierentuinen en musea.
Vanaf 21 maart kunnen klanten van C1000 sparen voor kortingen op meer dan 35 dagjes uit. Door het verzamelen van Uitzegels (gratis bij €10,- aan boodschappen) kunnen kortingen oplopen tot maximaal €15,- per entreekaartje. Klanten ontvangen de uitzegels tot en met 22 mei. Een volle spaarkaart met 5 uitzegels geeft tot en met 5 juni recht op een voucher waarmee klanten hun dagje uit met korting online kunnen boeken. De vouchers kunnen tot en met 24 december online verzilverd worden.
Bron: Levensmiddelenkrant.nl