Bonduelle-x-Voedselbank-16-10-2024.jpg v.l.n.r Rob van der Horst (voorzitter voedselbank Eindhoven), Edgar Linders (bestuurslid fondsen- en voedselwerving), Bonnie van der Heijden (brand activation manager Bonduelle).

Bonduelle viert B Corp met donatie aan Voedselbanken Nederland

EINDHOVEN – ‘s Werelds grootste groentemerk Bonduelle doneert duizenden blikken boontjes tijdens de Week van de Voedselbank. Hiermee draagt het bij aan de voorziening van voedzame maaltijden voor mensen uit kwetsbare huishoudens.

Redactie |

Bonduelle wil met deze actie een positieve impact maken op de samenleving door gezonde voeding toegankelijk te maken. De blikken werden op feestelijke wijze, in de vorm van een taart, overgedragen aan Voedselbanken Nederland omdat het merk vierde dat ze deze maand B Corp werden. 

Ondersteuning
De donatie is volgens Bonduelle een antwoord op de toenemende vraag naar ondersteuning van de voedselbanken. De schenking die bestaat uit blikken edameboontjes wordt in de komende weken verspreid over de verschillende locaties in heel Nederland.

Week van de Voedselbank
De vorige week behaalde B Corp-certificering is een erkenning voor Bonduelles toewijding aan maatschappelijke en duurzame verantwoordelijkheid. "We willen dit bijzondere moment graag samen met de samenleving vieren door iets terug te doen wat in lijn ligt met onze missie. En hoe mooi is het om dit te kunnen doen tijdens de Week van de Voedselbank", zegt Ilonka Audenaerde, general manager van Bonduelle Noord-Europa. "Wij willen ervoor zorgen dat iedereen, ongeacht hun financiële situatie, toegang heeft tot gezonde voeding."

Bron: Levensmiddelenkrant