AMSTERDAM – Blue Band doneert vanaf 20 april voor elk verkocht kuipje margarine van 500 gram 10 cent aan het Nationaal Schoolontbijt. Het margarinemerk bestaat dit jaar 100 jaar en in het kader van het jubileum is de campagne ‘Smeer een Broodje Doneer’ gestart. Volgens diverse rapporten komen steeds meer kinderen zonder een goed ontbijt naar school en is dat slecht voor de prestaties.
Alexandra Hartevelt van Blue Band: “Wij geloven dat gelijke kansen beginnen met een gezond ontbijt voor elk kind, iedere dag. Blue Band is al 100 jaar hét merk voor opgroeiende kinderen, daarom wilden we graag iets bijdragen aan families die dat hard nodig hebben. Door een Broodje Doneer te smeren kan iedereen ons helpen om 100.000 ontbijtjes te doneren aan het Nationaal Schoolontbijt.”
Hans Spekman, directeur Jeugdeducatiefonds: “Elk initiatief dat bijdraagt aan een gezonde maaltijd juich ik toe. Het is cruciaal dat kinderen goed ontbijten, want zonder eten kom je niet aan leren toe. Wat ik hoop is dat we elkaar allemaal gaan versterken. Voeding is van groot belang, maar er is meer nodig. Dat alle kinderen een bed hebben, een museum kunnen bezoeken of muziekles kunnen volgen. Maar voeding is een mooie start en iedereen die ervoor zorgt dat kinderen iedere dag ontbijten, zijn bondgenoten.”
Bron: Levensmiddelenkrant