Netto.jfif Campagne voor biologisch huismerk met WWF-aanbeveling.

BioBio in de spotlights bij Netto

MAXHÜTTE-HAIDHOF – Met een opvallende campagne maakt Netto Marken-Discount vanaf kalenderweek 39 reclame voor het eigen merk BioBio, voor een ecologisch duurzamer en bewuster voedingspatroon.

Kim Schoonman |

De productie en herkomst van voedsel wordt steeds belangrijker, vooral voor jongeren. Volgens een recente studie hechten acht op de tien consumenten in Duitsland tussen de 20 en 39 jaar nu belang aan een duurzaam dieet. Het biologische assortiment van Netto laat zien dat bewustere, duurzamere voeding en een aantrekkelijke prijs elkaar niet uitsluiten: “Met meer dan 500 gecertificeerde biologische producten op permanente basis bewijzen wij bij Netto Marken-Discount elke dag dat een verantwoorder dieet mogelijk is voor elk huishoudbudget. We vinden het belangrijk om biologisch voedsel voor iedereen toegankelijk te maken. Dit is precies het hoofddoel van onze campagne”, zegt Christina Stylianou, head of corporate communications bij Netto.
De campagne benadrukt de extra certificering van geselecteerde producten volgens de Naturland-richtlijnen en de aanbeveling van het WWF – gemarkeerd door de panda op de productverpakking. Naturland is de grootste internationale biologische vereniging en stelt strengere eisen aan de productie van voedsel dan het EU-biolabel.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.